۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

واکنش کفاشیان به شایعه تکرار بازی تراکتور

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسابقه به صورت قانونی برگزار شده و به اتمام رسیده و جام به سپاهان تعلق گرفته است.
کد خبر : ۲۴۲۲۵۹
صراط: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا مطرح می‌شود و واقعا متعجب می‌شوم. مسابقه به صورت قانونی برگزار شده و به اتمام رسیده و جام به سپاهان تعلق گرفته است.

علی کفاشیان در صحبت با خبرنگاران در رابطه با برگزاری جلسه هم‌افزایی مربیان فوتبال عنوان کرد:‌ این همایش‌ها معمولا پس از اتمام لیگ‌های فوتبال برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم دانش فنی مربیان بالاتر برود و آنها در بحث با یکدیگر هم‌افزایی کنند. این با هم بودن، هماهنگی خوبی به وجود می‌اورد و می‌توان گفت این جلسات به نوعی یک میهمانی با حضور همه اهالی فوتبال برای برقراری ارتباطات بیشتر است.

وی در مورد اینکه بحث‌هایی در رابطه با تجدید دقایق پایانی دیدار تراکتورسازی و نفت تهران مطرح شده و رئیس کمیته انضباطی هم به نوعی اعلام کرده در صورت اثبات تخلف شاید این کار انجام شود، اظهار داشت: نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا مطرح می‌شود و واقعا متعجب می‌شوم. مسابقه به صورت قانونی برگزار شده و به اتمام رسیده و جام به سپاهان تعلق گرفته است. نتیجه قابل تغییر نیست و جام به سپاهان رسید. حال باید دو موضوع بررسی شود اینکه چه کسانی این حرف را به راه انداختند و دوم اینکه اگر داور دچار اشتباهاتی شده است برخورد لازم صورت بگیرد اما بحث تجدید نظر مطرح نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این شایعه از سوی پسر تونی اولیویرا مطرح شده است اظهار داشت: وقتی در ورزشگاه دیدم آن جو به وجود آمد گفتم شاید بازی سپاهان، سایپا مساوی شده و خودمان هم باورمان شد چرا که تا دقایق پایانی می‌دانستم سپاهان 2 بر صفر پیش است. خود ما هم از این مسئله خوشحال شدیم و گفتیم این همه هوادار که به ورزشگاه آمده از قهرمانی تیمش خوشحال می‌شود که این مسئله باعث خوشحالی‌مان است اما به خاطر شرایطی که ورزشگاه یادگار امام دارد از زمانی که به ورزشگاه رفتیم تقریبا 45 دقیقه قبل از شروع بازی تمامی آنتن‌ها قطع بود و اینترنت و موبایل نداشتیم. در این راستا اسکوربورد ورزشگاه هم از ابتدای بازی خاموش بود.

وی در مورد اینکه ورزشگاه یادگار امام چگونه با این مشکلات رتبه A آسیا را دارد، اظهار داشت: فکر کنم این بازی بخش B این ورزشگاه بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد:‌وقتی این مسئله و شایعه در ورزشگاه می‌پیچد حتی اگر 200 نفر هم بدانند این تفکر اشتباه است نمی‌تواند این حرف را به 80 هزار نفر منتقل کنند. در پایان بازی که گوینده ورزشگاه اعلام کرده هواداران به بیرون بروند تا مراسم برگزار شود مثل اینکه او منظورش مراسم قهرمانی نبوده و اصلا اسمی از قهرمانی هم نیاورده است بلکه می‌خواستند قرعه‌کشی جایزه‌ای که یکی از شرکت‌ها به هواداران بدهد را برگزار کنند.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از بازیکنان خارجی راه‌آهن (موتومبا) به صورت غیرقانونی برای این تیم بازی کرده است، عنوان کرد: کمیته انضباطی بر اساس آئین‌نامه این مسئله را برگزار می‌کند و اگر تخلفی طبق قانون اثبات شود که منجر به تغییر نتیجه شود این اتفاق می‌افتد.

وی در مورد اینکه عادل فردوسی‌پور بارها در بازی دیروز بارسلونا که همزمان با دیدار رئال مادرید بود اعلام  می‌کرد آنجا هیچ کسی خبری را به دروغ در رابطه با نتیجه بازی دیگر اعلام نمی‌کند، گفت: در ورزشگاه یادگار امام نه پیامکی می‌آمد نه تماسی برقرار می‌شد. آن ورزشگاه شرایط خاص خودش را دارد و وقتی 80 هزار نفر آنجا هستند شاید شبکه‌های ارتباطی برای حضور 7-8 هزار نفر ظرفیت داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی می‌گویند گویش فدراسیون اصفهانی شده و می‌خواستند جام را به سپاهان بدهند، تصریح کرد: این مسئله ربطی به اصفهانی‌ بودن ندارد چون 78 درصد شانس قهرمانی به تراکتورسازی به نفع تهران داده می‌شد ما برای برگزاری مراسم جشن قهرمانی به تبریز رفتیم ولی در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و به همین خاطر سپاهان قهرمان شد. تراکتورسازی قدر برتری 3 بر 1 خودش را ندانست.

کفاشیان در رابطه با اینکه کارلوس کی‌روش به امارات سفر کرده است، گفت:‌او برای سفر یکی دو روزه به امارات رفته و فکر کنم امروز به ایران بازگردد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا اردوی استانبول قطعی شده است، عنوان کرد: اردوی استانبول هنوز قطعی نشده و قرارداد آن را امضا نکردیم.

وی در رابطه با سایر دیدارهای دوستانه اظهار داشت: نائب رئیس فدراسیون ژاپن هفته آینده به ایران می‌آید. ابتدا قرار بود دیدار ژاپن و سوریه در ایران برگزار شود اما مثل اینکه قرار است این مسابقه در عمان برگزار شود. ما از ژاپن خواستیم در این فاصله بازی با سوریه به ایران هم بیاید و با هم بازی کنیم که باید شرایط چطور می‌شود.
منبع: فارس