۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
به بهانه اتفاقات ورزشگاه یادگار امام؛

تراکتور مثل شالکه قهرمانی را از دست داد

سایت آلمانی زبان تی آنلاین نیزباانتشارتصویری از شادی هواداران تراکتورسازی که گمان می کردند قهرمان لیگ شده اند، نوشت:جشن قهرمانی اشتباه در ایران همانطور که یک بار در مورد شالکه اتفاق افتاد.
کد خبر : ۲۴۲۲۷۸
صراط: تاریخ ورزش پرطرفداروهیجان انگیزفوتبال همواره شاهد ماجراهای عجیب و شگفت انگیزی بوده است که شاید بارها تکرار شده است. از جمله آنها جشن قهرمانی های چند دقیقه ای هواداران به علت بروز اشتباهاتی ساده است.

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بود که در تاریخ فوتبال جهان بی سابقه نیست.

جشن شادی هواداران تراکتورسازی تبریزبه گمان اینکه تیم آنها برای اولین بار قهرمان لیگ برتر ایران شده است، با اعلام نتیجه دیگر دیدار لیگ که در اصفهان در جریان بود و در نتیجه آن جام قهرمانی نصیب سپاهان شد، به یاس بدل شد.

این ماجرا حوادث تلخ و ناخوشایندی را بدنبال داشت. شایعه تساوی دیدار سپاهان وسایپا باعث شد بازی هجومی تراکتورسازی دردقایق پایانی به شکل تدافعی ادامه پیدا کند و تساوی سه بر سه این تیم مقابل نفت تهران به نفع سپاهان و قهرمانی این تیم اصفهانی رقم خورد.

اما این حادثه اولین بار نیست که در تاریخ فوتبال رخ می دهد. 14 سال پیش نیزهواداران تیم شالکه به گمان قهرمانی این تیم در بوندس لیگا به مدت چهار دقیقه به جشن و شادی پرداختند.

سایت آلمانی زبان تی آنلاین نیزباانتشارتصویری از شادی هواداران تراکتورسازی که گمان می کردند قهرمان لیگ شده اند، نوشت:جشن قهرمانی اشتباه در ایران همانطور که یک بار در مورد شالکه اتفاق افتاد.

درسال 2001 شالکه برای قهرمانی فقط به برد در آخرین بازی فصل نیاز داشت و بایرن نیز برای قهرمانی می بایست مقابل هامبورگ تن به شکست ندهد. دو دیدار هم زمان برگزار شد. دیدار شالکه پایان یافت و این شایعه در ورزشگاه منتشر شد که بایرن یک بر صفر بازی را باخته است. حتی برخی از اهالی رسانه هم این شایعه را شنیدند و شروع به تبریک گفتن به بازیکنان ومربیان شالکه تیم کردند.

کل شهر به شور و هیجان آمد و به جشن پرداختند. آنها حتی شروع به آتش بازی کردند. از آن طرف، بایرن یک بر صفر عقب بود، اما یک ضربه آزاد دروقت تلف شده به نفعش اعلام شد.درحالی که هواداران شالکه در حال جشن قهرمانی بودند نتیجه دیدار بایرن بر روی صفحه اسکوربورد به نمایش درآمد و هواداران مشاهده کردند که بایرن جام قهرمانی را تصاحب کرد. بعد از آن فصل، آنها قهرمان قلب ها یا قهرمان چهار دقیقه ای نامیده شدند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صراط شالکه آلمان