۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
بازی جدید دولت

آشنا: در سطح وزرا تغییراتی خواهیم داشت/ نوبخت: طبیعی است برای تقویت کابینه تغییراتی اعمال شود/ نهاوندیان: تغییرات در سطح کابینه در دستور کار نیست

در فاصله کمتر از ده روز از آغاز شایعات مربوط به تغییر در کابینه مسئولین دولتی، سه اظهارنظر متناقض در این باره ارائه کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۲۲۸۵
گروه سیاسی صراط - در فاصله کمتر از ده روز از آغاز شایعات مربوط به تغییر در کابینه شیخ حسن روحانی، مشاور رییس جمهور، سخنگوی دولت و رییس دفتر روحانی سه اظهارنظر متناقض در این باره ارائه کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی روحانی نوزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی با یکی از نشریات اصلاح‌طلب اظهار داشت: در حوزه وزارت کشور رئیس‌جمهور با انتخاب وزیر کشوری که کاملاً برای شخص رئیس‌جمهور مورد اعتماد بود و او را فراجناحی می‌دانست سعی کرد این پیام را به جامعه بدهد که با یک دوره توأم با آرامشی مواجه خواهیم بود.

آشنا تاکید کرد: برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد.

شش روز بعد، سخنگوی دولت تغییرات در سطح کابینه را تایید کرد.

محمدباقر نوبخت روز جمعه در نشست خبری خود با خبرنگاران در شهرکرد گفت: در مقابل اختیاراتی که رییس جمهوری بر عهده دارد، مردم نیز مطالباتی از وی دارند که طبیعی است رییس جمهوری از عملکرد خود و مجریان کشور ارزیابی داشته باشد و در این ارزیابی ها، جابه جایی برخی افراد نیز ضروری باشد.

سخنگوی دولت افزود: طبیعی است که رییس جمهوری در مقام ارزیابی عملکرد و برای تقویت کابینه خود، تغییراتی اعمال کند.

نوبخت تصریح کرد: این در حالی است که بنده در مقام جایگاهی که دارم از تعداد این جابه جایی ها اطلاعی ندارم.

سه روز پس از اظهارات نوبخت، نوبت به محمد نهاوندیان رسید تا درباره تغییرات در کابینه اظهارنظر کند. او اما تغییرات در سطح کابینه را رد کرد.

رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه همایش همدلی و همزبانی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات مدیریتی جدید در سطح کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است بلکه آنچه گفته شد درخصوص ارزیابی عملکرد وزرا یک فرآیند طبیعی و عادی ارزیابی‌ها است که لازمه تدبیر و امید به شمار می رود که در هر گام ارزیابی‌های لازم را صورت دهد اما تغییرات مدیریتی در دستور کار نیست.

پررنگ شدن موضوع تغییرات در کابینه از سوی دولتی ها در حالی است که حدود 9 ماه تا انتخابات مجلس دهم و یک ماه و اندی تا پایان زمان تعیین شده برای امضای توافق هسته ای با 5+1 باقی مانده است.