۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱

غیاثی:گل اول تراكتور به نفت مردود بود

اتفاقاتی که درتبریز افتاد باعث شده تا این روزها هردر هر محفلی بحث این بازی داغ باشد.
کد خبر : ۲۴۲۳۳۷

صراط: اتفاقاتی که درتبریز افتاد باعث شده تا این روزها هردر هر محفلی بحث این بازی داغ باشد.

در حالیکه رئیس جمهور دستور پیگیری اتفاقات این بازی را داده،‌دیروز هم در وزارت ورزش و جوانان کمیته پیگیری اتفاقهای بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران تشکیل شده است. در این باره مقصرهای زیادی برای این بازی معرفی شده و جدا از همه مقصرها،داور بازی هم یکی از عواملی معرفی شده که باعث اتفاق های تبریز شده است. با رضا غیاثی کارشناس داوری و یکی از ناظران داوری و بازی کنونی فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران در دوران ریاست محمد دادگان بر فدراسیون فوتبال در این باره گفت و گو کرده ایم. او حرفهای جالبی درباره قضاوت داور و البته اتفاقاتی که در زمین بازی افتاد زده است. رئیس سابق کمیته داوران درباره قضاوت حق وردی در دربی هم صحبت کرده است.

آقای غیاثی، معمولا در این ماجراها، می خواهند کاسه کوزه ها را سر داور یا مثلا پسر سرمربی یا پزشک تیم بشکنند...

بگذارید من اول درباره نحوه قضاوت داور بازی حساس تراکتور-نفت تهران صحبت کنم که عملکرد داور را چندان مناسب ندیدم.

روی کدام صحنه ها؟

روی گل اول تراکتورسازی. آندرانیک تیموریان کاملا روی مدافع نفت خطا کرد و آنچنان توی سرش زد که کفش بازیکن نفت درآمد. همین یک اشتباه تاثیرگذار بود.

تراکتوری ها روی یک صحنه که مدافع نفت شورت بازیکن تیم تراکتورسازی را کشیده است هم اعتراض کرده اند...

داور دیده است؟ در دوربین معلوم است؟

داور که ندیده انگار چون اعلام خطا نکرده است.صحنه داخل محوطه بوده

اگر بوده پس پنالتی بوده است.

البته عسگری رئیس دپارتمان داوری گفته است که در فیلم چیزی معلوم نیست و باید به تصمیم داوررا ملاک قرار داد...

خب این عقیده آقای عسگری است.

مگر شورت را نکشیده؟

چرا کشیده است اما بستگی دارد به اینکه بازیکن زمین خورده یا نخورده، شاید داور آوانتاژ داده باشد.

در قانون آیا گرفتن شورت و لباس بازیکنان ممنوع نیست؟

چرا قانون می گوید که گرفتن پیراهن بازیکنان در هر شرایطی ممنوع است.

در کل قضاوت داور را پس خوب ندیدید...

در مجموع اشتباهاتی داشت که از نمره اش کم می کند.

با اتفاقاتی که افتاده ممکن است بازی تکرار شود یا دقایقی که می گویند شایعه پخش شده تکرار شود؟ مثلا از دقیقه ۸۲ تا وقت های اضافی که شش دقیقه بود...

اصلا چیزهای مطرح می شود که سر من سوت می کشد. این حرفهای آقای بهروان یا دیگران درباره ادامه بازی از دقیقه ۸۲ یا تکرار بازی با هیچ قانونی جور درنمی آید. من تعجب می کنم که آقای بهروان با این همه سابقه در فوتبال مملکت چنین حرفی بزند.

البته ایشان گفته بود که در این کارها بی تجربه هستند...

حتما اعتراف کرده بی تجربه است. آدم در این فوتبال چیزهای عجیب و غریب زیاد می بیند. مگر می شود بازی تکرار شود؟ داور سوت پایان بازی را زده و رفته پی کارش.

تراکتوریها می گویند که زودتر از وقت اضافه معمول سوت زده است...

حالا چند ثانیه اینور و آن ور فرقی نمی کند. سوت پایان بازی زده شده و بازی تمام شده و جام در اصفهان به تیم قهرمان داده شده ومدالها توزیع شده است.چطور می خواهند ۱۰۰ هزار نفر را دوباره به یادگار اما بیاورند که بازی را تکرار کنند؟ آن هم ۱۶ دقیقه، ۱۵ دقیقه، اصلا ۱۰ دقیقه. امکان ندارد چنین اتفاقی بیفتد. سپاهان قهرمان شد و رفت.

اختلاف کمیته و دپارتمان داوری چقدر در این اتفاقها تاثیر داشت؟ چیدمان داوری ها خوب بود به نظر شما؟ داور دربی هم اشتباهاتی داشت...

در دربی حق وردی می توانست در دقیقه ۲۳ خطا روی امید ابراهیمی را پنالتی بگیرد. یعنی به جایی برنمی خورد اگر می گرفت. خیلی سختگیرانه عمل کرد. کسی نمی آمد بگوید که چرا این خطا را گرفتی.یک پنالتی استقلال اینجا گم شد. در دقیقه ۲۵ هم یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد. آنجا که فخرالدینی روی امید عالیشاه خطا می کند. این شد دو پنالتی.

پرسپولیسی ها می گویند خطای طالب لو روی مهاجمشان پنالتی بوده...

نه پنالتی نبود و اینجا درست عمل کرد. البته آنجایی که به طارمی کارت نشان داد و گفت سیمولیشن کرده اعلام سیمولیشن کافی بود و کارت احتیاج نداشت اما کارتی که به صادقی داد کاملا درست بود. در مجموع دو پنالتی را نگرفت که از امتیازهایش کم می کند.

درباره اختلاف کمیته و دپارتمان جواب مشخصی ندادید...

ببینید آقای اصفهانیان رئیس زنجانی کمیته داوران هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت خودش را ناظره ویژه داوری دربی کرده است. سوال من این است که چرا آقای عسگری رئیس دپارتمان داوری را به تبریز فرستاد؟ فرستادش که کتک بخورد؟

کتک هم خورد...

دقیقا، فرستادش تا کتک بخورد. من اینجا به آقای عسگری می گویم که شما که آذری بودی، همزبان عزیزان تبریزی بودی،‌می رفتی در تبریز حداقل آنجا را جمع و جور می کردی تا آن اتفاقات نیفتد. می رفتی مترجم آقای کفاشیان می شدی تا بداند که با داور بازی چطور برخورد کرده اند. می رفت تا حداقل عسگری کتک نمی خورد و خودش هم آنجا بود کتک نمی خورد.


منبع: سایت برنامه نود

برچسب ها: صراط نود
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز