۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
داش آغوز میزبان دیدار ایران با ترکمنستان شد

سفر 10 ساعته در انتظار شاگردان کی‌روش؟

تیم ملی ایران با اعلام فیفا در اولین دیدار خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی در شهر داش آغوز به مصاف ترکمنستان می‌رود.
کد خبر : ۲۴۲۶۶۱
صراط: تیم ملی ایران با اعلام فیفا در اولین دیدار خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی از ساعت 18 بیست و ششم خرداد ماه سال جاری به وقت محلی در شهر داش آغوز به مصاف ترکمنستان می رود.

ترکمنستان در حالی این شهر را برای میزبانی از ایران انتخاب کرده است که پیش و طبق گمانه زنی ها شهر عشق آباد برای میزبانی این دیدار اعلام شده بود و مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم ملی ایران همواره از بازی با ترکمنستان در عشق آباد خبر داده بودند.

با این حال و با نامه ارسالی از سوی فیفا به فدراسیون ایران مشخص شده که به جای عشق آباد پایتخت ترکمنستان، شهر داش آغوز میزبان دیدار دو کشور از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی خواهد بود و به نظر می رسد این اقدام ترکمن ها برای معرفی این شهر شمالی بدون دلیل نباشد.

فاصله شهر داش آغوز با عشق آباد به صورت زمینی 595 کیومتر و با فاصله زمانی حدود 9 ساعت و 40 دقیقه است و فاصله هوایی این دو شهر نیز 453 کیلومتر و با فاصله زمانی حدود نیم ساعت است و با توجه به نداشتن فرودگاه بین المللی در داش آغوز، کاروان تیم ملی بعد از برگزاری دیدار تدارکاتی با ازبکستان در تاریخ 21 خرداد در تاشکند باید ابتدا راهی عشق آباد شده و سپس از این شهر راهی داش آغوز شود که این موضوع می تواند خستگی شاگردان کی روش را قبل از برگزاری اولین دیدار در راه رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه به همراه داشته باشد.

گفتنی است کشور ازبکستان همسایه شمالی و شرقی ترکمنستان محسوب می شود اما به خاطر وسعت زیاد این دو کشور  فاصله زمینی تاشکند با داش آغوز حدود هزار کیلومتر است.

داش آغوز با نام پیشین داش‌حوض یکی از استان‌های شمالی ترکمنستان است و مرکز این استان نیز شهر داش‌اغوز است. این استان همچنین 8 شهرستان و یک شهر دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ترکمنستان