۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

حداد: فلسفه تطبیقی شناخته نشده

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حکیم احمدی با نگاهی بصیر جویای رخدادهای غربی بوده است، عنوان کرد: این استاد برجسته دینی نمونه‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه است و اساتید حوزه و دانشگاه از او به عنوان جوینده علم یاد می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۲۶۷۴
صراط: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فلسفه تطبیقی در جامعه اسلامی به خوبی شناخته نشده است و نمی‌توانیم تصور مناسبی در ذهن دانشجویان و طلاب ایجاد کنیم به همین علت دستاوردهای گسترده‌ای در این عرصه علمی به دست نیامده است.

غلامعلی حدادعادل در سیزدهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع حکمت اسلامی و هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که پنجشنبه شب در سالن همایش مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، برخی از خاطرات خود در مورد شیوه زندگانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی یکی از حکیم‌های برجسته دنیای اسلام را بیان کرد و افزود: حرکت‌های گسترده‌ای در زمینه گسترش علوم دینی بعد از انقلاب اسلامی در شهر قم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی به عنوان نماینده‌ای از حوزه در دانشگاه فعالیت داشته است، مطرح کرد: او با حضور خود در دانشگاه به دنبال جدا شدن از حوزه نبود و در دوران دانشگاه معیارهای طلبگی و روحانیت را به خوبی رعایت کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حکیم احمدی با نگاهی بصیر جویای رخدادهای غربی بوده است، عنوان کرد: این استاد برجسته دینی نمونه‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه است و اساتید حوزه و دانشگاه از او به عنوان جوینده علم یاد می‌کنند.

وی تلاش بی‌وقفه، مصرف کم و بازده زیاد را از ویژگی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی دانست و گفت: این عالم برجسته به زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی و آلمانی تسلط مناسبی دارد به همین علت اگر ترجمه‌های او را با زبان اصل تطبیق دهیم نمی‌توانیم تفاوت میان اصل و ترجمه را پیدا کنیم.

 حدادعادل با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی کتاب‌های مفیدی را برای تبیین علوم نوین تهیه کرده است، اضافه کرد: این مدرس برجسته حوزه به ادبیات فارسی توجه ویژه دارد به همین علت نسبت به درست‌نویسی و نگارش فارسی بسیار حساس است و در پایان‌نامه‌های خود به نکات نگارش فارسی توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه دستاورد حکیم احمدی در میدان فلسفه اسلامی و غربی در کتاب «بن لایحه‌های شناخت» تبیین شده است، افزود: این کتاب در مجمع عالی حکمت اسلامی تدریس تا با شیوه‌های حوزوی نکات و نوآوری‌های این کتاب در میان اندیشمندان مطرح شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس مطرح کرد: فلسفه تطبیقی در جامعه اسلامی به خوبی شناخته نشده است و نمی‌توانیم تصور مناسبی در ذهن دانشجویان و طلاب ایجاد کنیم به همین علت دستاوردهای گسترده‌ای در این عرصه علمی به دست نیامده است.

وی ساده‌زیستی را از ویژگی‌های استاد احمدی برشمرد و اظهار کرد: تاکنون ریا و دنیا طلبی در حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی دیده نشده و او با وجدان‌کاری خود مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام داده است.

حدادعادل از احمدی به عنوان دشمن ظاهرسازی نام برد و تصریح کرد: انقلابی بودن او گوهری است که در میان خوبی‌هایش می‌درخشد زیرا این استاد برجسته قبل و بعد از انقلاب اسلامی پیرو امام خمینی(ره) بوده و بعد از امام پیرو رهبر انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با انحرافات فکری و تبعیت محض از ولایت فقیه از ویژگی‌های این مدرس عالی حوزه و دانشگاه است، ابراز کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی از آموزه‌های دینی بزرگانی استفاده کرده است و امیدواریم افرادی بیشتری همچون او در جامعه اسلامی تربیت شود.

حدادعادل افزود:‌ حکمت اسلامی باید بتواند به زبان منطقی در محافل علمی مختلف بیان شود تا اذهان عمومی نسبت به این عرصه علمی داوری مناسبی داشته باشند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز