۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

جرج سوروس: آمریکا در آستانه جنگ سوم جهانی با چین قرار دارد

جرج سوروس سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی نسبت به درگیری اقتصادی چین و آمریکا و متعاقب آن وقوع جنگ سوم جهانی هشدار داد.
کد خبر : ۲۴۲۶۸۷
صراط: «جورج سوروس» میلیاردر وسرمایه‌دار مشهور آمریکایی و معمار کودتاهای رنگی در جهان نسبت به احتمال وقوع جنگ جهانی سوم آمریکا و متحدانش با چین و متحدانش هشدار داد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار بخشی از سخنان سوروس در کنفرانس «برتن وودز» در بانک جهانی نوشت: سوروس طی این سخنان به افزایش هزینه‌های نظامی در چین اشاره کرد و گفت مقامات چین در تلاشند این کشور از اقتصادی بر پایه صادرات به اقتصادی در پاسخ به تولید داخلی تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد که هزینه های نظامی در چین و روسیه رو به افزایش نهاده است.
موسس بنیاد جامعه باز آمریکا ادامه داد که برای جلوگیری از وقوع چنین سناریویی آمریکا باید به چین امتیاز بزرگی داده و اجازه دهد پول رایج چین در معاملات بین المللی حضور داشته باشد. در مقابل سوروس خواستار اصلاحات در اقتصاد چین و پذیرش قاعده قانون بین الملل شد.

وی تصریح کرد: توافق برای چنین امتیازی به سختی به دست خواهد اما هر جایگزین دیگری برای آن ناخوشایند خواهد بود.

سوروس خاطرنشان کرد: اگر این حرکت با کندی مواجه شود، چین برای آن‌که خود را حفظ کرده و قدرت باقی بماند احتمالا درگیری خارجی خواهد داشت.

وی افزود: اگر این درگیری بین چین و یکی از متحدان نظامی آمریکا مانند ژاپن رخ دهد در این صورت دور از انتظار نیست که در آستانه جنگ جهانی سوم باشیم.

این میلیاردر و سرمایه‌دار آمریکایی در انتهای سخنان خود نتیجه‌گیری کرد که افزایش هزینه‌های نظامی در روسیه و چین تهدید کننده است و بدون موافقت برای استفاده از یوآن چین در معاملات بین المللی، خطری جدی وجود خواهد داشت که چین با روسیه در زمینه‌های سیاسی و نظامی متحد شده و تهدیدی باشد تا جنگ جهانی سوم روی دهد.

جرج سوروس کیست؟

«جرج سوروس» در 12 آگوست 1930 (21/5/1309) در بوداپست مجارستان متولد شد. وی یک صهیونیست است که با مدرک هویت جعلی در بخشی از مجارستان که توسط نازی‌ها اشغال شده بود در پناه دوستان خانوادگی‌اش بزرگ شد. او در دوران پس از جنگ با فرار از قوانین کمونیست‌ها در دانشکده معروف اقتصاد لندن شروع به تحصیل کرد. سوروس در سال 1956 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در همین سال بود که انقلاب مجارستان به‌وقوع پیوست. طی سه دهه پس از آن، او توانست ‌به‌عنوان مدیر صندوق مالی و متخصص در امنیت مالی و معامله‌های ارزی در حدود هفت میلیارد دلار سرمایه جمع کند. در حالی که دیوار برلین فرو پاشید، سوروس اعلام کرد که نیمی از ثروت خود را صرف دموکرات سازی اتحاد جماهیر شوروی سابق کرده است. سوروس خود را پیرو فیلسوف مشهور «کارل پوپر» می‌داند. از وی در تحلیل‌ها و مقاله‌های رسانه‌های خارجی اغلب ‌به‌عنوان سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین  نام برده می‌شود. وی موسس بنیادی تحت عنوان جامعه باز است که به گسترش ارزش های آمریکایی در سراسر جهان مبادرت می کند. فعالیت سوروس با هدف ایجاد زیربنای اجتماعی و سیاسی «جامعه باز» صورت می‌گیرد و اغلب نیز معتقدند هدف از طرح‌های خیریه سوروس نه حمایت از علم و آموزش بلکه ایجاد تغییرهای تمدنی در کشورهاست.
بنیاد در بیش از 30 کشور جهان از جمله کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، تاجیکستان، روسیه، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی دارای نمایندگی‌های فعال است.
روند کاری بنیاد سوروس به این شکل است که مرکزی مطالعاتی را در کشورهای مختلف فعال کرده و سپس با ارزیابی مخالفان دولت مرکزی و حمایت از مطبوعات مخالف دولت، زمینه را برای انقلابی آرام فراهم می‌نماید.
عمده‌ترین فعالیت این بنیاد در حوزه کشورهای آسیای میانه و قفقاز است. برای اولین‌بار در سال 1997 و در جریان ورشکستگی مالی و اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا، فعالیت بنیاد مذکور به آسیای میانه کشیده شد و در کشورهای این منطقه نمایندگی‌هایی را تحت عنوان «جامعه باز» تاسیس نمود. هدف این بنیاد از تاسیس این نمایندگی‌ها، به راه انداختن انقلاب‌های مخملی در کشورهای هدف و تغییر نظام سیاسی این کشورها بود. سوروس اهداف پنهانی مناسب با منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشورهای مختلف را دنبال می‌کند و بازوی غیررسمی «سیا» و «موساد» در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سورس