۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

چین: اقدام اخیر آمریکا غیرمسئولانه بود

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که نیروی دریایی این کشور بر اساس مقررات بین‌المللی هواپیمای آمریکایی را از منطقه به عقب رانده است.
کد خبر : ۲۴۲۷۱۱
صراط: سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام اخیر ارتش آمریکا در پرواز هواپیمای شناسایی در دریای چین جنوبی را اقدام بسیار غیرمسئولانه و خطرناکی دانست که می‌تواند سبب تضعیف صلح و ثبات منطقه شود.

مقام ارشد چینی به آمریکا درباره اقدامات نظامی در دریای چین جنوبی هشدار داد.

شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه به وقت آمریکا خبر داد که نیروی دریایی چین 8 بار به P8-A Poseidon پیشرفته‌ترین هواپیمای شناسایی ارتش آمریکا که در حال گشت‌زنی در دریای چین جنوبی بود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امروز جمعه سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که نیروی دریایی این کشور بر اساس مقررات بین‌المللی هواپیمای آمریکایی را از منطقه به عقب رانده است.

هونگ لی درباره اقدام هواپیمای آمریکایی گفت: «چنین اقدامی احتمال تبدیل شدن به یک حادثه و تصادف را دارد و اقدامی بسیار غیرمسئولانه و خطرناک و کشنده برای صلح و ثبات منطقه است. ما نارضایتی شدید خود را اعلام می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: ما از آمریکا می‌خواهیم از قوانین بین‌الملل و قواعد بین‌المللی تبعیت کند و از اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز بپرهیزد».

وی تاکید کرد: «چین به نظارت و بررسی اوضاع ادامه خواهد داد و تدابیر ضروری و مناسب برای جلوگیری از آسیب زدن به امنیت جزایر چین را اتخاذ می‌کند».
منبع: فارس
برچسب ها: صراط چین آمریکا