۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
دولت نباید بعد از خصوصی‌شدن سرخابی‌ها،‌ حمایتش را قطع کند

رویانیان: محبوبیت خادم زیر سؤال رفته

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: در صورتی که دولت خودش را بعد از خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال کنار بکشد حتی امکان دارد که آسیب‌های امنیتی هم به وجود بیاید که در این صورت مسئله امنیتی رخ خواهد داد و به همین دلیل است که می‌گویند باید دولت حمایت همه جانبه‌ای از خریداران این دو باشگاه انجام دهد.
کد خبر : ۲۴۲۷۳۹
صراط: مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: دولت نباید چتر حمایتی‌اش را از روی خریداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بردارد.

محمد رویانیان در خصوص واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی در پایان مزایده چهارم گفت: با توجه به اینکه شرکت استیل‌آذین ایرانیان همه شرایط را برای به دست آوردن باشگاه پرسپولیس احراز کرده انتظار همه ما این است که این شرکت به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس اعلام شود اما موضوع مهمی در این‌باره وجود دارد که باید آن را به گوش مسئولان و تصمیم‌گیرندگان برساند و آن این است که اگر به طور مثال شرکت استیل‌آذین موفق شد باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرد دولت باید هوای مالک جدید پرسپولیس و حتی استقلال را داشته باشد و آنها را به حال خود رها نکند تا این دو باشگاه بتوانند به موفقیت کامل برسند.

وی ادامه داد: رسانه ملی و مسئولان صدا و سیما باید مالکان جدید این دو باشگاه را به رسمیت بشناسند چرا که در ارتباط برقرار کردن و مسائل اقتصادی صدا و سیما می‌تواند نقش زیادی داشته باشد و چیزی که در این میان مهم است این است که دولت و وابسته‌های دولتی مثل صدا و سیما و دستگاه قضایی از مالکان جدید حمایت کنند و یادمان باشد که مالک این دو باشگاه باید در 5 سال 600 میلیارد تومان هزینه کند به طوری که بیش از 300 میلیارد تومان باید برای خرید این دو باشگاه به خود دولت برسد و 300 میلیارد دیگر هم برای 5 سال باید در این دو باشگاه هزینه شود و بنابراین سازمانی مثل استیل‌آذین که می‌خواهد خریدار پرسپولیس باشد باید فقط برای 5 سال 600 میلیارد تومان هزینه کند و کاری به سود یا مسائل دیگر نداریم اما باشگاه برای ادامه حیات نیاز به حمایت دارد و اگر از روز یکشنبه پرسپولیس خصوصی شد دولت نباید خودش را کنار بکشد چرا که پنجاه میلیون ایرانی چشمش به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است و مسئولیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این 50 میلیون نفر را خریداران پرسپولیس و استقلال می‌پذیرند و بدون حمایت دولت در همه ابعاد قطعاً ضربات جبران‌ ناپذیری در بعد اجتماعی و فرهنگی به این دو باشگاه و 50 میلیون هوادار آنها وارد می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: در صورتی که دولت خودش را بعد از خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال کنار بکشد حتی امکان دارد که آسیب‌های امنیتی هم به وجود بیاید که در این صورت مسئله امنیتی رخ خواهد داد و به همین دلیل است که می‌گویند باید دولت حمایت همه جانبه‌ای از خریداران این دو باشگاه انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته مهم بعد از واگذاری پرسپولیس و استقلال این است که وزارت ورزش و دولتمردان نباید مالکان این دو باشگاه را رقیب خود بدانند و با آنها برخورد کنند. چنین مسئله بسیار خطرناکی است و قطعاً به ضرر خود دولت هم خواهد بود. بلکه باید مالک پرسپولیس و استقلال دوست و رفیق دولت باشد و نگاه دوستانه بین طرفین شکل بگیرد.

رویانیان افزود: موضوع سومی که باید به آن اشاره کنم، این است که در شرایط فعلی امیر خادم گفته موضوع بدهی‌های پرسپولیس به فیفا شروع شده و من باید بگویم که قرار شد از پول خرید پرسپولیس همه بدهی‌های داخلی و خارجی این باشگاه پرداخت شود. دوماً اگر بخواهیم به این موضوع خوب توجه کنیم کل بدهی‌های پرسپولیس به فیفا 10 درصد بدهی‌های گذشته هم نیست که البته به این باشگاه تحویل شده است. من قصد ندارم امیر خادم را زیر سؤال ببرم چرا که به هر حال او برای این دو باشگاه زحمت کشید اما موفقیتی نداشت و من کاری ندارم که به خود خادم هم حمله شده و محبوبیت او زیر سؤال رفته اما به امیر خادم هشدار می‌دهم که در یک سال گذشته بدهی‌های وارد شده به پرسپولیس و استقلال زیاد بوده و از جمله می‌توان به نتایج ضعیف این دو باشگاه که باعث شده هواداران سرخابی‌ها افسرده شوند، اشاره کردو مسئله هم تغییر مدیریت زیاد در باشگاهی مثل پرسپولیس بوده و باید بگویم به اندازه کل سال‌های گذشته فقط در یک سال اخیر پرسپولیس بدهی بار آورده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: همه ما می‌دانیم که برای گذر از یک وضعیت دولتی و رفتن به سمت خصوصی شدن هزینه‌هایی وجود دارد اما باید دقت کرد وقتی در زمان ما یک مربی خارجی آمد و در اواسط فصل با او قطع ارتباط کردیم یک بدهی به وجود آمد اما به طور مثال سال گذشته سه کادر فنی در پرسپولیس مشغول به کار شد که همین موضوع هم بدهی‌های بیشتری بر روی دست باشگاه گذاشته است. البته باز هم تأکید می‌کنم که قصد جواب دادن به خادم را ندارم چرا که او زحمت کشید اما امیدوارم در واگذاری جو را خراب نکنند. تا خریدار واقعی بتواند با خیال راحت پرسپولیس را بخرد و اگر شرکت استیل‌آذین ایرانیان به عنوان مالک باشگاه پرسپولیس انتخاب شد نه تنها به عنوان رقیب به او نگاه نشود بلکه باید از اینکه ریسک کرده‌اند از آنها تقدیر کرد و من هشدار می‌دهم اگر از خریداران حمایت نکنند تا این دو باشگاه در درآمدزایی و ساختار سازی به جایگاه کافی و مطمئن نرسند و دولت آنها را رها کند قطعاً ضربه سنگینی بر پیکره این دو باشگاه به وجود خواهد آمد.

رویانیان با اشاره به موضوعی مثل حق پخش تلویزیونی برای تیم‌های خصوصی تصریح کرد: برای درآمدزایی یک راه وجود دارد که آن هم حق پخش تلویزیونی است و باید به پرسپولیس و استقلال پولی بدهند تا بازی‌هایشان را پخش کنند اما چه تضمینی هست که این دو باشگاه خصوصی شوند و آن وقت صدا و سیما بگوید باید پول بدهید تا بازی‌هایتان پخش شود؟! شاید الآن چون این دو باشگاه دولتی هستند بازی‌هایشان بدون منت پخش می‌شود اما این ترس وجود دارد که پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند و صدا و سیما بگوید حالا که خصوصی شده‌اید و دیگر دولتی نیستید باید پول بدهید تا بازی‌هایتان پخش شود که شک نکنید با رخ دادن چنین اتفاقی نابودی این دو باشگاه کلید خواهد خورد.

رویانیان تصریح کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی که بر محور خصوصی‌سازی است دستور مقام معظم رهبری است و باید به آن عنایت ویژه‌ای شود تا کار در دست خود مردم قرار بگیرد و باید بدانیم کسی که پرسپولیس را می‌خرد مسئولیت 30 میلیون هوادار را می‌پذیرد و این شخص را نباید تنها گذشت و باید از او حمایت کرد.

وی در پایان با ابراز نارضایتی از شرایط حاکم بر ورزش کشور و به خصوص فوتبال به خبرگزاری فارس، گفت: از وضعیت حاکم بر ورزش کشور گله عمیقی دارم و در همین رابطه نامه‌ای برای حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشور تهیه کرده‌ام و مترصد فرصتی هستم تا هرچه سریع‌تر این نامه را در اختیار دکتر روحانی قرار دهم چرا که به عنوان کسی که سال‌ها در کشور ایران خدمات اجرایی داشته‌ام حرف‌هایی دارم که در این نامه مطرح کردم تا به رئیس‌جمهوری بدهم و بتوانم ایشان را در جریان گله عمیق خودم از برخی شرایط قرار دهم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط رویانیان