۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

۲۹۶ ایمیل هیلاری کلینتون منتشر شد

پس از جنجال‌های ایجاد شده بر سر استفاده وزیر خارجه اسبق آمریکا از ایمیل شخصی برای برقراری ارتباطات مربوط به انجام کارهای دولتی وزارت خارجه این کشور ایمیل‌های وی را منتشر کرد.
کد خبر : ۲۴۲۷۴۰
صراط: وزارت خارجه آمریکا 296 ایمیل که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در زمان مسئولیت خود در دولت از حساب کاربری شخصی خود ارسال کرده بود را روز جمعه منتشر کرد.

بیشتر این ایمیل‌ها مربوط به حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در 11 سپتامبر سال 2012 هستند که در جریان آن 4 دیپلمات آمریکایی کشته شدند. این ایمیل‌ها ظاهراً نشان می‌دهند که حمله به سفارت آمریکا ارتباطی با تظاهرات‌های ضد آمریکایی که آن روزها در بسیاری از کشورهای مسلمان آمریکا در اعتراض به انتشار فیلمی موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) جریان داشت نداشته و حمله‌ای تروریستی و از پیش طراحی شده بوده است.

پیام‌های منتشر شده از کلینتون عمدتاً به ارتباطات عادی وی پیرامون مسائلی مانند واکنش به اخبار درج شده در رسانه‌ها و آماده‌ شدن برای حضور در جلسات استماع مربوط می‌شوند.

این ایمیل‌ها پس از جنجال‌هایی منتشر می‌شوند که بر سر استفاده «کلینتون» از حساب کاربری شخصی خود برای رد و بدل کردن پیامهای مرتبط با وزارت خارجه ایجاد شده بود. «کلینتون» انتقادها درباره تبادل اطلاعات حساس از طریق این ایمیل‌ها و بی‌توجهی به حفاظت اطلاعات در این ایمیل‌ها را رد کرده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کلینتون