۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

فرمانده ناجا: پاک‌چشمی اولویت ماست

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: حتما موضوع پاکدستی و پاک‌چشمی برای ما اولویت دارد و شما نیروهای عزیز انتظامی باید مثل گذشته ثابت کنید که امین مردم بوده و هستید.
کد خبر : ۲۴۲۷۴۲
فرمانده ناجا: پاک‌چشمی اولویت ماست
صراط: فرمانده ناجا با اشاره به حکم انتصاب خود از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له‌ بر رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان، صیانت از کارکنان و ارتقای روحیه دینی،‌انقلابی و اسلامی تأکید داشتند که ما نیز در راستای اجرای این فرامین تلاش خواهیم کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در صبحگاه امروز ناجا با تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس عملیات بزرگی بود که با فتح خرمشهر دلگرمی برای رزمندگان و مردم شهید پرور را به ارمغان آورد و هم نابودی را برای صدام، صدامیان و کشورهیی که از صدام حمایت می‌کردند به بار آورد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: فتح خرمشهر یک فتح عادی نبود و همین طور که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سردار اشتری ادامه داد: اگر به سوم خرداد سال 61 و روزهای قبل از عملیات آزادسازی خرمشهر برگردیم این را بیشتر متوجه می‌شویم چرا که دشمن با تمام توانی که در خرمشهر داشت و شاید بیشتر از 15 هزار نفر در داخل خرمشهر بودند که این آمار غیر از نیروهای زرهی، هوایی و توپخانه آن بود رزمندگان ما توانستند با تعداد کم خود خرمشهر را آزاد کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور به بیان خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی در مورد عملیات آن شب خرمشهر پرداخت و افزود: ایشان می‌گفتند ما 700 نیروی آماده داشتیم و آماری که اطلاعات عملیات رصد کرده بود این بود که حدود 20 هزار نفر نیروی عراقی در داخل خرمشهر مستقر بودند اما با لطف الهی تعداد زیادی از مزدوران خود را تسلیم کردند که در نهایت از محورهای مختلف عملیات انجام شد و پیروزی بزرگی رقم خورد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر حدود 19 هزار سرباز، درجه‌دار و فرمانده عراقی به اسارت درآمده و 16 هزار نفر از عراقی‌ها کشته و زخمی شدند و ادوات زیادی نیز به غنیمت گرفته شد.

وی ادامه داد: آنچه بود لطف الهی و اتکاء رزمندگان به ائمه و مدد الهی بود و آن روحیه بالای جهادی که فرزندان ما را از اقصی نقاط کشور برای دفاع از کشور جمع کرده بود.

این مقام ارشد انتظامی کشور تصریح کرد: اگر پشتوانه مردمی، حضور مردمی بسیج، ایمان رزمندگان  و هدایت و فرماندهی امام راحل نبود حتی با این حساب‌ها که امروز در ارتش‌های جهان می‌شود پیروزی را به دست نمی‌آوردیم و آنچه بود عنایت الهی بود و امروز ما باید آن روحیه را حفظ کنیم چرا که هر جا روحیه جهادی و توکل به خدا باشد موفقیت در آنجاست.

سردار اشتری ادامه داد: در نیروی انتظامی بالاترین سرمایه نیروی انسانی است که توکل به خدا داشته باشد و اگر در عرصه‌های مختلف شما موفق شدید علت اصلی آن روحیه جهادی و توکل به خداست.

وی گفت: ما در ماموریت‌های حساس بیشتر این عنایت را حفظ می‌کنیم و باز تاکید می‌کنم اگر بخواهیم در انجام وظایف و خدمات رسانی به مردم موفق باشیم باید نیت الهی داشته باشیم؛ اگر عزم، اراده، تجهیزات، امکانات و پشتوانه‌های لازم باشد و توکل نباشد مشکلاتی به بار می‌آید پس در کنار تجهیزات باید روحیه جهادی حفظ شود.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: فتح خرمشهر برای یک دوره نبود و درس‌هایی که رزمندگان دادند نیروهای مقاومت اسلامی در سراسر جهان امروزه از همان روش پیروی می‌کنند؛ آنهایی که در فلسطین، سوریه، عراق و یمن بدون امکانات در برابر دشمنان ایستاده‌اند این ایستادگیشان نشان از آن روحیه است و ان‌شاءالله ما پاسدار خوبی برای شهدا و ایثارگران باشیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور اظهار داشت: باید در تمام شئون زندگی خود روحیات و حالات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را عملی ببینیم و اجرا کنیم.

وی اشاره‌ای به زحمات همکاران خود در نیروی انتظامی سراسر کشور کرد و گفت: به حمدالله سال 93، سالی پرکار و پربرکتی داشتیم و اقدامات شایسته‌ای در سراسر کشور صورت گرفت. البته بعضی جاها نگرانی‌هایی به وجود آمد اما در مجموع کارنامه سال 93 را که مرور کنیم اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته و در 2 ماه اخیر نیز شاهد جدیت و همت همکارانمان در سراسر کشور بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی با شاخص‌های موجود اشاره و بیان داشت: در اغلب شاخص‌ها پیشرفت مناسبی داشتیم البته این به منظور رضایت کامل ما نیست حتماً باید یک راه تعالی‌بخش و رو به جلویی را در پیش بگیریم و حتماً یک نوآوری و ابتکار عمل بیشتری را نسبت به گذشته باید داشته‌ باشیم همانطور که مقام معظم رهبری انتظار دارند.

سردار اشتری با تشکر از تلاش همه فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا به حکم مقام معظم رهبری برای فرماندهی ناجا اشاره و تصریح کرد: ایشان در این حکم 3 محور اصلی را مدنظر داشتند که محور اول آن رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان، صیانت از کارکنان و ارتقای روحیه دینی،‌انقلابی و اسلامی بود که البته باید بگوییم گام‌های خوبی در سال‌های گذشته برداشته شده اما در خصوص معیشت حتما اقداماتی را به یاری خدا، همت شما و مسئولین برداشته و در حد بضاعت عملی خواهد شد و سعی می‌کنیم خدماتی ارایه دهیم که شما کمتر نگران معیشت باشید.

وی به راه‌اندازی قرارگاه جهادی صیانت پرداخت و تشریح کرد: این قرارگاه راه‌اندازی شده و جلساتی نیز برگزار کرده است و نتیجه آن اعلام می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور به موضوع پاک‌دستی و پاک‌چشمی اشاره و اظهار داشت: موضوع پاک‌دستی و پاک‌چشمی حتما برای ما اولویت دارد و نیروهای عزیز انتظامی باید مثل گذشته ثابت کنند که امین مردم بوده و هستند که شما در عمل در صحنه‌های مختلف این موضوع را ثابت‌ کرده‌اید.

سردار اشتری ادامه داد: موضوع صیانت در همه حوزه‌ها پیگیری می‌شود و فضای انقلابی، دینی و مسلمانی که یکی از خاصه‌های مقام معظم رهبری است باید تقویت شود؛ البته در این باب هم گام‌های خوبی برداشته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس امروز در تراز جمهوری اسلامی ایران است و باید این هم ترازی را در تمام شئونات خوب حفظ کند؛ امروز مسئولیت امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم به دست ماست که این کار مسئولیت کمی نیست و اگر بخواهیم این مسئولیت را انجام دهیم باید حتما خودمان را در شأن جمهوری اسلامی بدانیم که الحمدلله وضعیت ما وضعیت خوبی است اما به آن قانع نیستیم و باید گام‌های بلندتری برداشته و روحیه معنوی را در مجموعه کارکنان در سراسر کشور تعالی بخشیم.

سردار اشتری محور دوم اجرای ماموریت‌های ناجا را طبق فرمایشات رهبری اقداماتی عنوان کرد که موجب آسایش‌، آرامش و امنیت مردم شود و افزود: موضوعات اجتماعی، اخلاقی و رفع دغدغه‌های مردم از این دسته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی کشور اظهار داشت: باید نگرانی‌هایی را که مردم شریف و عزیز دارند برطرف کنیم؛ امروز یکی از نگرانی‌ها معتادان‌، خرده فروشان مواد مخدر و برخورد با باندها و شبکه‌های مواد مخدر است که برای ما هم اولویت دارد.

وی گفت: برخورد با کسانی که جوانان ما را منحرف می‌کنند نیز از اولویت‌هاست؛ پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان نیز اولویت دیگر است؛ البته سرقت موضوع چند وجهی است و دستگاه‌های مختلف باید به صحنه بیایند و نیروی انتظامی را یاری دهند چرا که عوامل متعددی باعث این پدیده شوم می‌شوند البته ناجا نظرات خود را به دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف اعلام کرده است؛ ناجا در این زمینه اقداماتش را قوی‌تر از سال گذشته انجام می‌دهد.

وی به کاهش نگرانی و دغدغه‌های مردم پرداخت و گفت: در موضوعات ناهنجاری‌های اجتماعی باید طبق دستورالعمل‌هایی که به سراسر کشور ابلاغ شده با رعایت همه جوانب و هماهنگی مرجع قضایی با قوت انجام شود چرا که پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف ما است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: برخورد با جرایم مشهود نیز از وظایف ناجاست و ان‌شاءالله با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد؛ در این حوزه اقدامات را خواهیم داشت و قوی‌تر از گذشته ادامه خواهیم داشت.

سردار اشتری محور سوم فرمایشات رهبری را بحث همکاری قوای سه‌گانه مطرح کرد و افزود: همکاری ستاد کل نیروهایم مسلح، صدا و سیما، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، شورای عالی امنیت و ... با نیروی انتظامی از جمله این فرامین بود؛ همچنین کارگروهی تشکیل شده و از کارشناسان داخل و خارج ناجا دعوت شده تا محورهای تدابیر مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی عملی شود و بتوانیم در پایان سال گزارش خوبی را تقدیم کنیم.

این مقام ارشد انتظامی ناجا اظهار امیدواری کرد که در پایان سال، نیروی انتظامی پرونده روشنی را به مردم عزیز ارایه دهد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح‌ کرد: ان‌شاءالله با تجهیزات و تکنولوژی روز سازمان خود را تقویت کنیم و یک سازمان پویا، زنده،‌به روز و رو به رشد و همچنین پلیسی چابک، حرفه‌ای و متدین داشته باشیم و مسئولان متولی معیشت نیز همت بیشتری بگذارند و بتوانیم نگرانی و دغدغه کارکنان خود را را برطرف کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اشتری
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
۵
۲
نتبجه برخورد با دیش های ماهواره نشون داد که مردم برعکس عمل کردند و دیش ها بیشتر شد و گرایش به ماهواره تقریبا همه گیر شده است