۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
جهت ارزیابی عملیاتی صورت گرفت

انهدام چندین پهپاد توسط یک مرکز هسته‌ای

با ایجاد وضعیت‌های غیرمترقبه و ایجاد شرایط بحرانی بخشی از لایه‌های پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۴۲۷۴۸
صراط: با ایجاد وضعیت‌های غیرمترقبه و ایجاد شرایط بحرانی بخشی از لایه‌های پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

در بازدید امیر اسماعیلی از گروه پدافند هوایی خنداب که جمعی از معاونین و مدیران قرارگاه پدافند هوایی وی را همراهی می کردند با ایجاد وضعیت‌های غیرمترقبه و ایجاد شرایط بحرانی بخشی از لایه‌های پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

بنابر این گزارش در این طرح چند فروند پهپاد به عنوان نیروی مهاجم (دشمن فرضی) به صورت کاملا غیر مترقبه و با توجه به اصل غافلگیری قصد تقرب به منطقه عملیاتی مورد نظر را داشتند که با هوشیاری سامانه‌های راداری و آتش پرحجم سامانه های موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مواجه شده و بطور کامل منهدم شدند.

اسماعلی ضمن تقدیر از هوشیاری و آمادگی کامل یگانهای مستقر در این مرکز حساس، هدف از انجام این طرح را ارزیابی عملیاتی عملکرد سامانه‌های پدافندی مناطق حساس و حیاتی دانست و گفت: این طرح به منظور افزایش آمادگی کارکنان در مقابله با تهدید‌های ناگهانی و جلوگیری از غافلگیری عناصر پدافند هوایی در مواجهه با تهدید‌ها انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) توان عملیاتی و آمادگی رزمی منطقه پدافند هوایی غرب را مناسب دانست و افزود: به یاری خداوند شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی آمادگی دفاع و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی را دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط خنداب