۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
شیمون پرز مدعی شد

اسرائیلی‌ها خواستار راه‌حل دو دولت هستند

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رقابت‌های انتخاباتی خود قول داده بود هرگز کشور فلسطینی تشکیل نخواهد شد، رئیس سابق این رژیم گفت اکثر اسرائیلی‌ها طرفدار راه‌حل ایجاد دو دولت هستند.
کد خبر : ۲۴۲۷۸۶
صراط: «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید اکثر اسرائیلی‌ها خواستار راه‌حل ایجاد دو دولت هستند.

به نوشته پایگاه خبری «عاروتص شوع»، شیمون پرز که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد با خبرنگاران سخن می‌گفت، از همه طرف‌ها خواست از احیا مذاکرات سازش حمایت کنند و سپس اظهار داشت: «خاورمیانه در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد، بنابراین باید از فرصت‌های جدیدی که فراهم می‌شود، بهره گرفت. در اسرائیل، اکثر افراد حامی راه‌حل ایجاد دو دولت هستند. جایگزین بهتری وجود ندارد بنابراین بهتر است مذاکرات صلح از سر گرفته شود».

وی در ادامه افزود: «غیر ممکن است که بتوان جلوی واقعیت را گرفت و وضعیت موجود، گزینه واقعی نیست. زمانی بود که صلح با اردن و مصر رویا بود اما امروز این مسئله واقعیت است. ما به شدت برای توافق صلح با همسایگان‌مان ارزش قائل هستیم. آنها به ما امکان دادند از طریق به چالش کشیدن واقعیت منطقه، در کنار هم با صلح زندگی کنیم».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو، که گرایشات به شدت ضدفلسطینی دارد، دستکم نیمی از وزرا به صورت علنی مخالفت خود را با راهکار دو دولتی اعلام کرده‌اند. «سیلوان شالوم» وزیر امور داخلی اسرائیل که در کابینه جدید به عنوان مسئول پیشبرد مذاکرات سازش تعیین شده، پیش از این بارها گفته بود که باید تمام اراضی فلسطینی‌ها به تصرف اسرائیل درآید و به هیچ وجه نباید اجازه داد کشوری با نام فلسطین رسمیت یابد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اسراییل