۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
۳۰ سال پس از مرگ اورسن ولز

کشف کتاب ناتمام خالق همشهری کین

کتاب نیمه‌تمام خاطرات «اورسن ولز»، حاوی اطلاعات باارزشی از زندگی خصوصی و حرفه‌ای او، ۳۰ سال پس از مرگش، کشف شده است.
کد خبر : ۲۴۲۷۸۸
صراط: کتاب نیمه‌تمام خاطرات «اورسن ولز»، حاوی اطلاعات باارزشی از زندگی خصوصی و حرفه‌ای او، ۳۰ سال پس از مرگش، کشف شده است.

در حالی که بیش از 30 سال از مرگ «اورسن ولز»، سازنده فیلم کلاسیک «همشهری کین» می‌گذرد، کتاب نیمه تمام خاطرات این فیلمساز هالیوودی تحت عنوان «اعترافات یک هنرمند همه فن حریف» کشف شده است.

دستنوشته‌های «ولز» توسط کارمندان بایگانی کتابخانه دانشگاه میشیگان در میان 8 جعبه به جا مانده از وسائل وی که توسط هم‌خانه‌اش «اوجا کودار» برای این دانشگاه فرستاده شد، پیدا شده است.

او در خاطرات خود درباره شهرتش به خاطر درگیری با استودیوهای هالیوودی، شکست در به اتمام رساندن تعدادی از پروژه‌های سینمایی‌اش، جزئیات رابطه‌اش با بزرگترین دوستش، «ارنست همینگوی»، همسرش «ریتا های‌ورث» و فیلمساز برجسته «گریفیث» توضیح داده است.

به گفته متصدیان کتابخانه دانشگاه میشیگان، به نظر نمی‌رسد که این خاطرات در آینده‌ای نزدیک منتشر شود ولی این به معنای عدم اهمیت این دستنوشته‌ها برای محققان نیست.

بنا بر این گزارش، در بخشی از نوشته «ولز» درباره «گریفیث» آمده است: تعجبی وجود ندارد که او از من متنفر است. او در شهر خود همانند یک تبعیدی زندگی می‌کند.

«اورسن ولز» در زمان مرگ حدود 12 پروژه ناتمام داشت که در این میان می‌توان به فیلمنامه‌های او برای دو اثر مهم ادبی؛ «دون کیشوت» و «تاجر ونیزی» اشاره کرد. ولز سرانجام در سال 1985 در سن 70 سالگی درگذشت.
منبع: فارس