۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
ممانعت از رسیدن کشتی نجات ایران به مردم یمن ناجوانمردانه بود

رفسنجانی کار آل‌سعود را ناجوانمردانه خواند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و گفت: باید برای تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.
کد خبر : ۲۴۲۸۱۴
صراط: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و گفت: باید برای تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تصویب دو بند الحاقی پیشنهادی از سیاست‌های کلی برنامه توسعه ششم کشور، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، پیگیری و دو بند از این سیاست‌ها، تصویب شد.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعیاد خجسته و مبارک روزهای نخستین ماه شعبان، ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سجاد(ع) را به اعضای مجمع و عموم مردم تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی با توجه به آثار جاودان وجودی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در احیای اسلام، به شرایط زمان ولادت این امام همام اشاره کرد و گفت: در هنگام ولادت امام حسین(ع) پیام جبرئیل برای پیامبر اسلام(ص) حاوی مفهوم و معنای پربار و مهمی است که می‌گوید: نمی‌دانم ولادت این مولود را به خاطر مصائبی که در آینده متحمل خواهد شد، تسلیت و یا به خاطر آثار و برکات فراوانی که برای اسلام خواهد داشت، تبریک بگویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حیات طیبه و با برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) را دارای پیام و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دانست و گفت: شهادت ایشان، پایگاهی جاودان برای مبارزه با ظلم و ظالم تا ابدیت خلق کرده و تا زمانی که با مرگ آخرین حاکم ظالم و متجاوز، انتقام خون پاک امام حسین(ع) که ثارالله است گرفته نشود، آثار وجودی مصائب ایشان و عزاداری‌ها، تداوم و وسعت خواهد یافت.

وی افزود: حماسه بزرگ کربلا و عاشورا، باید به عنوان کانون انسان‌ساز و ظلم‌ستیز، زنده نگه داشته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ایام خجسته نیمه شعبان، ولادت حضرت حجت، مهدی موعود (عج) را یکی دیگر از برکات این ماه خجسته ذکر کرد و گفت: حضرت حجت(عج) ذخیره الهی برای نجات بشریت و برقراری قسط و عدل در جهان است و بشریت به وجود ایشان وابسته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری به اینکه، همه باید منتظران واقعی آن حضرت در عصر غیبت باشیم، افزود: طبق دستور خود آن حضرت، نمی‌توان و نباید برای زمان ظهور وقت تعین کرد.

وی فضیلت های ماه شعبان را ایجاد آمادگی و مقدمه معنوی برای ورود به ماه پر فضیلت و مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خداوند توصیف کرد.

جانشین فرماندهی کل قوا در زمان دفاع مقدس، با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه را فتحی بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ درخشان دفاع مقدس دانست و گفت: اهمیت این فتح زمانی برجسته‌تر می‌شود که صدام به دلیل اطمینانی که به استحکامات دفاعی منطقه داشت و آمده بود تا برای همیشه در خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان بماند، شرط کرده بود که اگر رزمندگان ایران، خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنها خواهم داد.

وی افزود: در عملیاتی معجزه‌آسا، نیروهای جان بر کف ایران از معبر باریکی که نقطه ضعف عراق بود، وارد خرمشهر شدند و آنچنان ضربات خود را غافلگیرانه و برق‌آسا به دشمن وارد کردند که عمده نیروهای بعثی، هلاک و اسیر شدند یا عاجزانه به آب افتادند و صف طولانی اسرا که کیلومتر‌ها ادامه داشت، صحنه‌های افتخارآفرینی برای ایران خلق کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تجلیل از صبر و استقامت جانبازان عزیز، ایثارگران و خانواده‌های معزّز شهدا که سهم اصلی در فتوحات زمان دفاع مقدس را دارند، حماسه آزادسازی خرمشهر را به این عزیزان تبریک گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرایط بحرانی منطقه و تشدید عملیات تروریستی گروهک داعش در منطقه، بویژه تحرکات اخیر آنان در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: باید برای این مخاطرات جدّی و تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.

وی با ابراز تأسف شدید از ادامه حملات هوایی ظالمانه سعودی‌ها علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، گفت: متأسفانه امکانات و زیربناهای بخش زیادی از این کشور در سایه بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه و جهان در حال نابودی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و گفت: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه، درگذشت اخوی بزرگوار آیت‌الله موحدی کرمانی را که شخصیتی باسابقه و خطیبی توانا در انقلاب بود، به ایشان تسلیت گفت.

در ادامه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ک علاوه بر حضور سران قوای مجریه و مقننه و اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات و دادگستری، رؤسای کمیسیون‌های مربوطه از مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر کشور نیز حضور داشتند، دو بند الحاقی به برنامه ششم توسعه به تصویب رسید که عبارتند از :

1ـ یکپارچگی در طراحی، برنامه‌ریزی اسکان جمعیت شهر و روستا و ایجاد هماهنگی اجرایی و نظارت بر طرح‌های شهرسازی و رعایت محدوده و حریم شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است. مراجع ذیربط از هرگونه تغییر در طرح‌های شهرسازی و صدور مجوز پیش از طی مراحل قانونی خودداری کنند.

2ـ پیش‌بینی راهکارهای متنوع و مناسب برای تأمین درآمد پایدار شهرداریها و کاهش هزینه‌های غیرضروری و ممنوعیت هرگونه درآمد از محل فروش تراکم و تغییر کاربری خارج از ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی

همچنین دو بند ذیل از سیاست‌های کلی انتخابات نیز به تصویب رسید:

1ـ فراهم نمودن سازوکار مناسب برای حضور نمایندگان داوطلبان و احزاب در تمام مراحل انتخابات اعم از اخذ رأی، شمارش، تجمیع و اعلام نتیجه نهایی

2ـ ممنوعیت کاندیداها و احزاب در استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و تبلیغاتی و برخورد به موقع دستگاه‌های ذیربط
منبع: فارس