۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

باهنر: دبه‌ها در حال زیاد شدن است

دبه‌های 5+1 و آمریکا در حال زیاد شدن است و برخی از تفاهمات لوزان هم توسط غرب زیر پا گذاشته می‌شود، چنانکه غرب درخواست بازجویی از 29 دانشمندان ما را داده است، در این خصوص آنها سابقه درخشانی ندارند...
کد خبر : ۲۴۲۸۳۶
صراط: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اخیراً در مورد فرودو گفته‌اند باید بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ سانتریفیوژ در فردو باشد، در صورتی که در توافق لوزان گفته‌اند هزار سانتریفیوژ باشد؛ رهبری فرمودند باید نگران بعد از امضای غرب باشیم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین در نشست ماهانه که امروز (شنبه) در محل این تشکل سیاسی و صنفی برگزار شد، اظهار داشت: دبه‌های 5+1 و آمریکا در حال زیاد شدن است و برخی از تفاهمات لوزان هم توسط غرب زیر پا گذاشته می‌شود، چنانکه غرب درخواست بازجویی از 29 دانشمندان ما را داده است، در این خصوص آنها سابقه درخشانی ندارند، و 4 الی 5 مورد دبه کرده‌اند لذا آنها باید بدانند که ما دانشمندان خود را به آنها معرفی نخواهیم کرد و دانشمندان خود را در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم.

باهنر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی ما از امضاهایی که آنها انجام میدهند باید مواظبت کنند، ما قصد ترک مذاکرات را نداریم اما نظام جمهوری اسلامی بر روی حفظ خطوط قرمز جدی است، گفت: مسئله مذاکرات سیاسی و جناحی نیست، اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد دشمن بداند همه نظام با اتحاد پشت سر آن خواهند ایستاد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما به دیپلمات‌های خود اعتماد داریم اما دشمن مکار است، گفت: باید همه گزینه‌ها را روی میز نگه داشت. مجلس ما مانند کنگره آمریکا نیست که واقعی یا صوری با دولتش بجنگند و برای خود کلاهی درست کند. ما اهل فیلم‌بازی کردن نیستیم و هر حرفی قرار باشد تبدیل به عمل شود با همدلی و همزبانی اتفاق می‌افتد.

باهنر همچنین مهمترین ویژگی کشور در حوزه مذاکرات هسته‌ای را عدم وجود اختلاف در بحث مذاکرات سیاسی در داخل دانست و تاکید کرد: همه ما بر سر فنآوری هسته‌ای توافق نظر داریم. دولت روزهای پر مشقتی را دارد، امیدواریم رونق دراقتصاد ما رخ دهد، دولت با سرعت این را دنبال کند، نمایندگان ما ممکن است به علت نزدیک شدن انتخابات حدت و شدتی در عملکردها و برخی موضوعات داشته باشند. ما باید برای تحریم در صورت رفع یا عدم رفع آن برنامه داشته باشیم. ما قبول داریم که دولتیان از رکود خارج شده‌اند، اما ملت را نیز از رکود خارج کنند.

باهنر در ادامه سخنان خود با سخن گفتن از موارد آمده در بیانیه لوزان اظهار کرد: اخیراً در مورد فردو گفته‌اند باید بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ سانتریفیوژ در فردو باشد، در صورتی که در توافق لوزان گفته‌اند هزار سانتریفیوژ باشد؛‌ رهبری فرمودند باید نگران بعد از امضای غرب باشیم و همه گزینه‌ها را باید حفظ کنیم چرا که نمیشود به غرب اعتماد کرد.

وی همچنین گفت:‌ ما باید مواظب باشیم که اگر آمریکا و 1+5 زیر همه چیز زد، گزینه‌هایی روی میز داشته باشیم.

باهنر با بیان اینکه سرداران دیپلمات ما و نظام بر رعایت خطوط قرمز جدی هستند، تصریح کرد: ما در خصوص مسائل هسته‌ای در کشور اختلاف سیاسی نداریم و مسئله مذاکرات سیاسی نیست که بین جناح‌های مختلف تقسیم شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط باهنر آمریکا