۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

تشکر نتانیاهو از کری به‌خاطر یک خرابکاری!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بدلیل جلوگیری از تصویب طرح ایجاد خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی تشکر کرد.
کد خبر : ۲۴۲۸۴۸
صراط: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بدلیل جلوگیری از تصویب طرح ایجاد خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی تشکر کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت،  تشکر بنیامین نتانیاهو از وزیر خارجه دولت اوباما در حالی اعلام می شود که در ماه های گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا بدلیل بی توجهی به امنیت این رژیم به ویژه تلاش های اوباما برای مصالحه هسته ای با ایران انتقاد کرده بود.

روز گذشته کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.نی) در نیویورک با مخالفت آمریکا، کاندا و انگلیس با طرح کشور مصر برای ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای با شکست مواجه شد.

در همین رابطه یک مقام صهیونیستی که نام وی عنوان نشده، گفت که در پیام نتانیاهو به جان کری آمده است: آمریکا به تعهد خود درباره اسرائیل با ممانعت از تصویب قطعنامه خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای عمل کرد؛ این قطعنامه منافع امنیتی اسرائیل را به ویژه در نابسمانی فزاینده در خاورمیانه نشان داد.

این مقام صهیونیستی افزوده است که نتانیاهو همچنین از رهبران انگلیس و کانادا نیز برای جلوگیری از تصویب چنین قطعنامه ای در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی تشکر کرده است.

کنفرانس بازنگری ان.پی.تی هر 5 سال یکبار برگزار می شود و حتی اگر یک عضو این معاهده با مساله ای مخالفت کند، هیچ طرحی به تصویب نمی رسد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی عضو معاهده ان.پی.تی نیست و تخمین زده می شود که بیش از 400 کلاهک هسته ای در اختیار داشته باشد.

گفتنی است در صورتی که طرح مصر در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی به تصویب می رسید، رژیم صهیونیستی ناچار بود تا سیاست کنونی ابهام هسته ای خود را کنار بگذارد.
منبع: مهر
برچسب ها: صراط نتانیاهو کری