۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

روایت رسایی از آنچه ظریف نگفت!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش سوال خود از وزیر امور خارجه و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده را مطرح کرد.
کد خبر : ۲۴۲۸۹۷
صراط: حمید درسایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: جلسه غیر علنی امروز صبح با حضور آفای ظریف و عراقچی درباره مذاکرات اخیر هسته ای برگزار شد. در مجموع با توجه به بیانات اخیر رهبر انقلاب و مطالبه جدی نمایندگان، این جلسه نسبت به جلسات قبل، از شفافیت بیشتری برخوردار بود که طبعا امکان بیان علنی آنچه گفتند نیست.
روایت رسایی از آنچه ظریف نگفت!

اما در باره آنچه "نگفتند" که می توان سخن گفت. از جمله چیزهایی که آقای ظریف و عراقچی نگفتند، پاسخ به چند سوال بود. از جمله یکی از سوالات بنده محتوایی بود که روی این برگه (تصویر ضمیمه) نوشتم و تحویل آقای ظریف دادم.
آقای ظریف پس از پایان توضیحاتش با اشاره به سوال بنده گفت که آقای رسایی نوشته اند که پذیرش پروتکل الحاقی غیر قانونی است و وقتی من بر قرائت متن تاکید کردم، حاضر به خواندن آن نشد و فقط گفت که ان شاالله ما اقدام غیر قانونی نمی کنیم!

فراموش نکنید که پذیرش پروتکل الحاقی یعنی پذیرش بازرسی سر زده از همه جا و در همه وقت بدون اطلاع قبلی!!!!! دو سوال دیگر هم بود که پاسخ داده نشد که در پست های بعدی منتشر می کنم، ما نکرانیم!

رسایی در پست دیگری خطاب به عباس عراقچی نوشت: این دومین برگه ای بود که به عنوان سوال در جلسه امروز به آقایان دادم و پاسخی به آن ندادند. بر اساس تصویر زیبایی که این آقایان از مذاکراتشان ترسیم می کنند و ما را متهم به سیاه نمایی و بزرگنمایی اشکالات کوچک می کنند، من مانده ام که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ناظر مطلع و منصف نگران چیست؟!

روایت رسایی از آنچه ظریف نگفت!


وی همچنین با انتشار یک پست دیگر نوشت:
امروز این سومین سوالی بود که از آقایان پرسیدم و آنها جوابی ندادند. البته آقایان زاکانی و زارعی هم فرصت پیدا کردند هر کدام سه دقیقه صحبت کنند که آنها هم مطالب مهم و اشکالاتی را مطرح کردند. من کاری به مصاحبه های کلیشه ای و اتو کشیده برخی آقایان و همکاران مجلس ندارم اما در مجموع، جلسه امروز به دلیل مواضع صریح تر رهبر انقلاب در این ایام و به دلیل مطالبه صریح تر نمایندگان نسبت به جلسات قبل از شفافیت بیشتری برخوردار بود، برای همین نگرانی ما بیشتر شد.

البته رییس محترم مجلس از آنجا که در کمیته مشورتی تصمیم گیرنده دولت در موضوع هسته ای است، همواره ضمن بیان دغدغه های قابل تامل، عملکرد تیم مذاکره کننده را توجیه می کند و به آن خوشبین است ولی ما خوشبین نیستیم.

روایت رسایی از آنچه ظریف نگفت!
منبع: مشرق
برچسب ها: صراط ظریف رسایی