۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
آرای اصلح‌طلبان در انتخابات گذشته نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد بود

الله‌کرم: جامعه ما اصولگرا است

این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر نیز کارگزاران و تجدید نظر‌طلب‌ها رأی مهمی ندارند البته رأی کارگزارانی دارند نه حزب کارگزاران.
کد خبر : ۲۴۲۹۲۸
صراط: فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: آرای به دست آمده توسط دو گروه اصلاح‌طلبان و کارگزارران نتیجه عملکرد دولت احدی‌نژاد بود.

حسین‌ الله‌کرم در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظر وی در خصوص خاطرات هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: خود آقای هاشمی رفسنجانی باید در این خصوص پاسخگو باشد اما ممکن است انسان تحت تأثیر وضعیت‌ها و شرایط مختلف تحلیل‌های خاصی از خاطرات خود داشته باشد.

وی افزود: مباحث علمی نشان می‌دهد که انسان‌ها گاهی دچار تحول، پیشرفت و پسرفت شده و به تحلیل‌های گذشته نقد وارد کرده و تحلیل‌های جدیدی ارائه‌ می‌دهند که خاطرات هاشمی را باید در این چارچوپ پذیرفت و گرنه برخی از سخنان وی با وقایع همخوانی و همسویی ندارد.

الله‌کرم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این اگر آقای عارف از صحنه انتخابات کنار نمی‌کشید، آرای روحانی چگونه بود، گفت: کارگزاران و اصلاح‌طلبان در جامعه ما دارای رأی هستند اما به نظر من این دو گروه نه تنها در زمان ریاست جمهوری بلکه در زمان حاضر نیز آرای زیادی ندارند.

وی بیان کرد: آرای این دو گروه در انتخابات گذشته به دلیل عملکرد احمدی‌نژاد و تفکر مردم مبنی بر درست نبودن مسیر مذاکرات هسته‌ای در دولت گذشته شکل گرفت به همین دلیل با کاندیدا شدن آقای جلیلی مردم به طرف مقابل رأی دادند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر نیز کارگزاران و تجدید نظر‌طلب‌ها رأی مهمی ندارند البته رأی کارگزارانی دارند نه حزب کارگزاران.

الله‌کرم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این‌که آیا مجلس کنونی مجلس شایسته‌ای نیست که بعضی از تشکیل مجلس جدید شایسته سخن می‌گویند، گفت: این حرف‌ها سیاسی بوده و برای کسی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: از آنجا که مجلس منتخب مردم بوده تا پایان دوره خود مشروعیت دارد و کسی نباید این مشروعیت را لغو کند زیرا در این صورت جامعه قطبی منحرف می‌شود که البته آقای رئیس جمهور با بی‌سواد و کم‌عقل خواندن دست به این قطبی شدن منحرف زده است.

الله‌کرم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر سخنان دیروز رئیس جمهور و تأکید بر آزادسازی خرمشهر اقتصادی و هسته‌ای در مذاکرات و مغایرت آن با واقعه سوم خرداد و آزادسازی کامل خرمشهر گفت: دستیابی به 20 درصد غنی شده هسته‌ای برابر با آزادسازی خرمشهر بوده و معتقدم اگر امروز فتح خرمشهری باشد همان حفظ دستاوردهای هسته‌ای است.

این فعال سیاسی در پاسخ به دیگر سئوال مطرح شده مبنی بر این که آیا اصول‌گرایان تهران در انتخابات آینده مجلس به اجماع می‌رسند، عنوان کرد: در کل جامعه ما یک جامعه اصول‌گرا است زیرا هر اصولگرا باید اصلاح‌طلب نیز باشد.

الله‌کرم یادآور شد: جامعه ما یک جامعه اصولگرا بوده ولی در زمان‌های شرایط منطقه و کشور مردم ما به تصمیم‌گیری‌های متفاوتی می‌کشاند از جمله انتخاب آقای روحانی یا افراد گذشته.

وی در پایان در پاسخ به نکته‌ای مبنی بر شکست اصولگرایان گچسارانی در صورت عدم اتحاد و اجماع در برابر اصلاح‌طلبان این شهرستان خاطرنشان کرد: اصول‌گرایان در مجلس حتما به وحدت می‌رسند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط الله کرم