۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
در واکنش به رأی صادر شده در خصوص موتومبا

حسن‌زاده: تخلف ترکیه را به فیفا دادیم

من یک سوالی دارم اینکه راه‌آهن از کجا می‌توانست متوجه شود که ITC این بازیکن جعلی است.
کد خبر : ۲۴۲۹۴۵
صراط: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تخلف فدراسیون ترکیه در خصوص موتومبا را به فیفا گزارش دادیم.

اسماعیل حسن‌زاده در خصوص رأیی که برای موتومبا بازیکن خارجی راه‌آهن صادر کردند، اظهار داشت: مشکل افرادی که در این باره حرف می‌زنند این است که از جزئیات خبر ندارند. صحبت کردن در مورد مسائل آزاد است اما بهتر است که به مسائل آشنا باشیم. این پرونده ساده بود و سال‌هاست که ما چنین مسائلی را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: می‌دانم اهمیت این پرونده بسیار بالا بود زیرا سقوط و ماندن یک تیم را تضمین می کرد. بازیکن را‌ه‌آهن با مدارک تقلبی به کشورمان آمد و ما همه چیز را بررسی کردیم و متوجه شدیم که باشگاه و فدراسیون ایران در این زمینه مقصر نبودند. وقتی فدراسیون ترکیه نامه زده که باید این بازیکن را بپذیریم از طرف تیم مقصد نمی‌توان انتظاری داشت که مسائل را دنبال کند.

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: فدراسیون ترکیه تخلفاتی انجام داده است و ما هم در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و این تخلفات را به فیفا ارسال می‌کنیم. من یک سوالی دارم اینکه راه‌آهن از کجا می‌توانست متوجه شود که ITC این بازیکن جعلی است. پیکان بازیکن خارجی دارد و حالا اگر ITC او اشکالی داشته باشد این باشگاه از کجا می‌خواهد متوجه شود.

حسن‌زاده در مورد اینکه نتیجه تیم‌هایی که مقابل راه‌آهن بازی کرد‌ه‌اند و موتومبا در این زمینه تأثیرگذار بوده چه می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که رخ داده از اختیارات فدراسیون فوتبال ایران خارج است و سپاهان و تراکتور و همه تیم‌هایی که در این زمینه با راه‌آهن بازی کردند حق دارند اما چون باشگاه مقصر نبوده نتیجه عوض نمی‌شود.

وی در مورد اینکه برای جلوگیری از اینگونه مسائل چه راهکاری را دارند،‌ گفت: ما باید مبنا را بر صداقت بگذاریم. مگر می‌شود که فکر کنیم ITC که از برزیل صادر می‌شود جعلی باشد؟! البته ما سرپرستی داشته‌ایم که شناسنامه بازیکن را دستکاری کرده و عکس روی شناسنامه چسبانده است. از اینگونه مسائل زیاد داریم اما پرونده پیکان و راه‌آهن به دلیل اینکه سقوط یک تیم را تعیین می‌کرد حساس شده بود.ما هم در این پرونده تنبیه شخصی در نظر گرفتیم و تخلف فدراسیون ترکیه را به فیفا گزارش دادیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فیفا ترکیه