۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

ابوترابی‌: به بازرسی‌ مضاعف تن ندهیم

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مذاکرات بر خطوط تعریف‌شده نظام پافشاری شود، گفت به بازرسی‌های مضاعف تن ندهیم.
کد خبر : ۲۴۲۹۸۹
صراط: نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مذاکرات بر خطوط تعریف‌شده نظام پافشاری شود، گفت به بازرسی‌های مضاعف تن ندهیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل مقاومت و ایستادگی و همچنین افزایش اقتدار ملت ایران شاهد تغییر رفتار در غرب، 1+5 و آمریکا درباره مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت:‌ این تغییر رفتار به ایستادگی ملت برابر زیاده‌خواهی آنها بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر ما بر اصول و مبانی خود ایستادگی کنیم شاهد تغییر رفتار بیشتر غربی‌ها خواهیم بود، اظهار داشت: امروز ما در موضع قدرت قرار داریم و غرب به دلایل متعدد در موضع ضعف است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بازنده واقعی تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را آمریکا و متحدانش در اروپا عنوان کرد و افزود: آنها به هیچ یک از اهداف تعریف‌شده‌شان نرسیده‌اند و ما در این عرصه با تحمل سختی‌ها و مشکلات دستاوردهای قابل قبولی داشتیم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در مذاکرات باید بر خطوط تعریف‌شده نظام پای بفشاریم، خاطرنشان کرد: ما باید اهداف کلان را فراروی خود ببینیم، به بازرسی فراتر از آنچه در سازمان انرژی اتمی است تن ندهیم تا با یاری خداوند متعال شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی و گفت‌وگو با کشورهای غربی باشیم.

وی با یادآوری اینکه ما در حیات سیاسی خودمان تجربه‌های مختلفی از غربی‌ها داریم، خاطرنشان کرد: من مدتی پیش از نمایشگاه بمباران شیمیایی سردشت  بازدید کردم، یکی از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران یعنی شهر سردشت که برادران و خواهران کرد مسلمان ما در آنجا زندگی می‌کنند بمباران شیمیایی شد که صدها نفر و بیش از نیمی از جمعیت 12 هزار نفری آن روز سردشت گرفتار آسیب، بیماری، شهادت و جراحت‌های سخت شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنایت سردشت بسیاری از زنان و کودکان سردشتی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: در آن روزها 1+5 کجا بود؟ کدام تصمیم را در محکومیت این جنایت گرفتند؟ شورای امنیت سازمان ملل چه قدمی در این زمینه برداشت؟ بمب‌های شیمیایی کدام کشور در اختیار صدام گذاشت؟ با چراغ سبز کدام کشور صدام این بمباران را انجام داد؟ حلبچه با چراغ سبز کدام کشور بمباران شیمیایی شد؟

ابوترابی فرد جنایت‌های مذکور را بخشی از تاریخ کشورهای غربی دانست و گفت: آنها برای رسیدن به اهداف نامشروع و غیرانسانی خود به هر جنایتی دست می‌زنند و با ابزار قدرت می‌خواهند مقابل آنها ایستادگی کرد؛ باید اقتدار ملی را افزایش دهیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امروز باید 1+5 از دولت، مجلس و تمامی نهادهای کشور یک صدای واحد را بشنوند و آن صدای واحد همان صدای نظام جمهوری اسلامی در چارچوب خطوطی است که سکان‌دار انقلاب، رهبر معظم ترسیم نمودند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ابوترابی