۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

تفویض برخی اختیارات آیت‌الله آملی به اژه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه برخی از اختیارات خود را به معاون اول خود تفویض کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۳۰۱۶
صراط: سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه برخی از اختیارات خود را به معاون اول خود تفویض کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه پس از منصوب شدن معاون اول قوه قضاییه کدامیک از احکام و وظایف دادستانی کلی را با خود به همراه برده است، اظهار داشت: دادستان کل کشور وظایفی مشخص دارد و رئیس قوه قضاییه در شرایطی خاص وظایفی مشخص را برای دادستان کل کشور تعیین می‌کند. برای مثال نظارت بر پرونده 3 هزار میلیارد تومانی.

وی تصریح کرد: امروز حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور با توان و قوتی بیش از من وظایف خود را انجام می‌دهد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه وظایفی به من واگذار کرده است چرا که وظایف معاون اول قوه قضاییه مشخص نیست اما رئیس قوه قضاییه بخشی از اختیارات خود را به من تفویض کرده‌اند برای مثال اینکه کسانی که ولی دم صغیر دارند حاکم باید به جای آنها تصمیم بگیرد که در اینجا رئیس قوه این مسئولیت را دارد و ایشان آن را به من تفویض کرده‌اند.

وی جایی که ولی دم شناخته شده نیست و جایی که ولی دم شناخته شده است ولی قابل دسترسی نیست مانند اتباع کشورهای خارجه همچون افاغنه را نیز از جمله این موضوع دانست.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بخشی از این وظایف تفویض شده در خصوص تدبیر برای اجرای احکام سلب حیات است که رئیس قوه قضاییه آن را به معاون اول تفویض کرده‌ است.

اژه‌ای تهیه مقدمات برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها توسط معاون اول را بخش دیگر از این اختیارات دانست و گفت: اینها مواردی هستند که چندان سنگین نیستند و به معاون اول قوه تفویض شده‌اند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اژه ای
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز