۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

ده ها کشته و زخمی در شیکاگو

تیراندازی‌های جداگانه در تعطیلات موسوم به «یادبود» آمریکا در «شیکاگو» به کشته شدن 9 و زخمی شدن 34 نفر دیگر منجر شد.
کد خبر : ۲۴۳۰۷۸
صراط: خشونت‌های مسلحانه بار دیگر در آمریکا قربانی گرفت و در تعطیلات موسوم به «یادبود» دست‌کم ۹ نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

تیراندازی‌های جداگانه در تعطیلات موسوم به «یادبود» آمریکا در «شیکاگو» به کشته شدن 9 و زخمی شدن 34 نفر دیگر منجر شد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی شیکاگو» از زخمی شدن یک دختر 4 ساله در این دسته از خشونت‌ها خبر داده و نوشته او روز جمعه در منطقه «وست‌انگلوود» از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت.  یک پسر 17 ساله و یک دختر 15 ساله نیز در همان حادثه مجروح و به بیمارستانی در آن نزدیکی منتقل شدند.

حادثه دیگر روز شنبه برای مرد 34 ساله‌ای اتفاق افتاد که هنگام نشستن روی ایوان گلوله هدف قرار گرفت و کشته شد. پلیس اعلام کرده این حادثه ساعت 1:45 دقیقه بامداد اتفاق افتاده است.

لحظات کوتاهی بعد دومین حادثه خونین برای یک مرد 20 ساله گزارش شد که ساعت 2:10 بامداد با شلیک چند گلوله کشته شد.

یک جوان 24 ساله دیگر نیز عصر شنبه در منطقه «آستن» از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان «مونت سینای» منتقل شد و اندکی بعد درگذشت.

حدود 11 ساعت بعد، جسد مردی که بین 20 تا 30 سال سن داشت یافت شد که به صورتش تیر اصابت کرده بود. در فواصل زمانی کوتاه جسد چند تن دیگر در مناطق مختلف شیکاگو کشف شد.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد سالانه حدود 500 کودک و نوجوان آمریکایی در بیمارستان‌های این کشور بر اثر جراحت‌های ناشی از تیراندازی فوت می کنند ـ این رقم ظرف یک دهه گذشته تقریباً 60 درصد افزایش یافته است.

همچنین 7500 کودک نیز در هر سال پس از تیراندازی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند؛ این رقم نیز بین سالهای 1997 تا 2009 بیش از حد درصد افزایش یافته است.

رقم‌های فوق نتایج پژوهشی هستند که دو پزشک شهر بوستون در کنفرانس «آکادمی آمریکایی متخصصان کودک» در ایالت فلوریدای این کشور ارائه دادند.

خشونت‌های مسلحانه به ویژه در سالهای اخیر به یکی از دغدغه‌های بزرگ مسئولان آمریکا تبدیل شده است. در یکی از تراژیک‌ترین خشونت‌های از این نوع، یک جوان 20 ساله حدود دو سال پیش به دبستانی در ایالت کانکتیکات آمریکا حمله کرد و 20 کودک را به قتل رساند.

با آنکه خشونت‌های مسلحانه معمولاً بحث‌های مربوط به قوانین حمل و نگهداری سلاح در این کشور را زنده می کند، کارشناسان مسائل اجتماعی عوامل دیگری از قبیل ترویج فرهنگ خشونت در آمریکا را در بروز چنین حوادثی موثرتر می‌دانند.

تأکید بر خودمحوری و ارجح قرار دادن امیال و ارضای نیازهای فردی بر نیازهای اجتماعی در آموزش‌های رسمی و غیررسمی آمریکا به همراه ظهور شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک که تکوین تصاویر ذهنی غیرواقعی و مبتنی بر «خودشیفتگی» در فرد را تقویت می‌کنند از جمله مهمترین مسائل روان‌شناختی دخیل در شدت گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا عنوان شده است. 
منبع: فارس
برچسب ها: صرط شیکاگو