۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲

سرکرده بارز «القاعده» کشته شد+عکس

یکی از بارزترین سرکردگان گروه تروریستی تکفیری «القاعده» در سوریه در حمله نیروی هوایی ارتش سوریه کشته شد.
کد خبر : ۲۴۳۱۸۲
صراط: گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به «القاعده» ضربه سنگینی را با از دست دادن یکی از بارزترین سرکردگان خود در منطقه ساحل سوریه، واقع در غرب این کشور دریافت کردند.

براساس گزارش‌های میدانی رسیده از غرب سوریه «شیخ سعید عارف»، معروف به «ابو ابراهیم الجزایری»، سرکرده گروه تروریستی تکفیری «جند الاقصی» که از جمله گروه‌های بسیار نزدیک به «جبهه النصره»، شاخه رسمی «القاعده» در سوریه شمرده می‌شود، طی موشکی که خودرو او را هدف گرفت، کشته شد.

در حالی‌که رسانه‌های نزدیک به گروه‌های تکفیری اعلام کردند که الجزایری در حمله موشکی جنگنده‌های ائتلاف بین المللی کشته شده است، منابع سوری تاکید کردند که الجزایری در حمله هوایی نیروی هوایی ارتش سوریه در شهرک «باشوره» در نزدیکی کوه «الاکراد» در ریف شمالی لاذقیه کشته شده است.

 سرکرده بارز «القاعده» کشته شد+عکس

الجزایری از سرکردگان نظامی برجسته گروه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده شمرده می‌شد و دارای پیشینه مبارزاتی طولانی است که در فرانسه اقامت داشت و در جذب شهروندان مسلمان فرانسوی و فرستادن آنها به صفوف مجاهدین طی اشغال افغانستان توسط نظامیان اتحاد شوروی سابق بسیار فعال بود.

وی پیش از آغاز بحران سوریه در 15 مارس 2011 پایه‌گذار افکار و اندیشه‌های افراط گرایانه در فرانسه بود، به همین دلیل دولت فرانسه او را تحت اقامت اجباری قرار داد.

پس از آغاز بحران سوریه ندای جهاد در سرزمین شام تحت لوای القاعده و در چارچوب گروه تروریستی تکفیری «جند الاقصی» را سر داد و به عنوان فرمانده نظامی آن منصوب شد.

الجزایری از جمله دست پروردگان «اسامه بن لادن» بنیانگذار القاعده شمرده می‌شود و بارها طی حضورش در سودان و سپس در افغانستان با وی دیدار داشت


منبع: فارس