۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

واکنش وزارت خارجه به اطلاعیه دفتر احمدی‌نژاد

پس از رد اظهارات ظریف توسط دفتر احمدی‌نژاد و تکذیب صدور مجوز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، روابط عمومی وزارت خارجه با صدور اطاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف از نشر اکاذیب به ظریف، اعلام کرد این ادعاها در زمان مناسب پیگیری حقوقی می‌شود.
کد خبر : ۲۴۳۱۸۳
صراط: سخنان متناقض ظریف و دفتر «محمود احمدی‌نژاد» در خصوص ارائه مجوز برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در دولت‌های نهم و دهم وارد فاز جدیدی شد و در همین راستا روابط عمومی وزارت خارجه از «پیگیری حقوقی» سخن گفته است.

ظریف چند روز پیش گفته بود که در دولت سابق، مجوز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای صادر شده و دفتر رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم این مطلب را از اساس تکذیب کرده بود.

روابط عمومی وزارت خارجه در ساعات شبانگاهی امروز سه‌شنبه موضعی حقوقی گرفت و اطلاعیه‌ای منتشر کرد که محتوای آن به شرح ذیل است:

«به دنبال ادعای دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم مبنی بر عدم اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امور خارجه کشورمان ابراز تاسف کرده و آن را در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی اعلام کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امورخارجه، دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات نهادهای مسئول داخلی و همچنین گزارش‌های رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سایت آژانس قابل دسترس می باشد ، ارجاع داده شده است.
منبع: فارس