۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

مشحون: آمریکا هم به حجاب اصرار داشت

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: فشار برگزاری مسابقات برای بانوان با پوشش اسلامی فقط از سوی ایران نبوده و کشورهایی مانند آمریکا و کویت نیز برای بازی با حجاب اصرار داشتند.
کد خبر : ۲۴۳۲۰۸
صراط: رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: فشار برگزاری مسابقات برای بانوان با پوشش اسلامی فقط از سوی ایران نبوده و کشورهایی مانند آمریکا و کویت نیز برای بازی با حجاب اصرار داشتند.

محمود مشحون درباره اینکه مجوز برگزاری مسابقات با پوشش اسلامی از سوی فدراسیون جهانی صادر نشده، اما بانوان ایرانی هنوز نتوانسته‌اند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنند، گفت: در اجلاسی که سال گذشته برگزار شد قرار بود در یک مقطع زمانی مسابقات به طور آزمایشی انجام شود.

وی ادامه داد: بسکتبال با سایر رشته‌ها متفاوت است، به عنوان مثال در والیبال تیم‌ها در دو طرف تور قرار دارند و با هم تقابلی ندارند هر بلایی سرشان بیاید روی تیم‌ مقابل تاثیرگذار نخواهد بود، اما در بسکتبال به این صورت نیست؛ بازیکنان برخوردهای زیادی با هم دارند و همین موضوع باعث شده تا فدراسیون جهانی مدت زمان مشخصی را برای برگزاری مسابقات با پوشش اسلامی اعلام کند.

وی در پاسخ به این سوال که شما خوشبین هستید بالاخره بانوان ایرانی بتوانند در مسابقات رسمی شرکت کنند، اظهار داشت: من حدود 8-7 ماه نبودم اما اقداماتی را برای حضور بانوان در مسابقات انجام خواهیم داد. فکر می‌کنم در ابتدا باید مسابقات غرب آسیا برگزار شود، چند کشور مسلمان بتوانند مسابقاتی را برگزار کنند تا فدراسیون جهانی بداند که این کشورها فعال هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه فشار روی فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات با پوشش اسلامی فقط از سوی ایران نبوده، عنوان کرد: فشار از روی کشور هند هم بوده که یکی از سینک‌ها در بخش مردان نتوانست در مسابقات شرکت کند و به فدراسیون جهانی شکایت کرد. بعد از این اتفاق آمریکا، ایران و کویت فشار آوردند. حالا حجاب جا افتاده است.

مشحون در پاسخ به این سوال که اگر در این مدت تاریخ اعلام آمادگی کشورها برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به پایان رسیده باشد تکلیف چیست، گفت: اگر تقویم بسته شده باشد دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.
منبع: فارس