۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
روایت نوبخت از تصمیم ناگهانی دولت

قیمت موردنظر "شیخ" برای بنزین چقدر بود؟/ پروژه قهرمان‌سازی از روحانی با بنزین!

ناگهان نوبخت با یک جمله معروف که "روحانی مخالف بود" ماجرای حذف بنزین سهمیه ای را به حاشیه می برد تا راهی هم برای محبوب کردن رییس جمهور 50 درصدی بیابد!
کد خبر : ۲۴۳۲۲۱
گروه اقتصادی صراط - پروژه قهرمان سازی از حسن روحانی توسط برخی اعضای هیات دولت همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، محمدباقر نوبخت شب گذشته در توجیه تصمیم دولت در حذف بنزین سهمیه ای، تلاش کرد تا از این موضوع برای رییس دولت راستگویان محبوبیت ایجاد کند.

نوبخت گفت: شخص رئیس جمهور به هیچ وجه موافق افزایش قیمت نبوده و نیست و این تصمیم بر اساس نظرات کارشناسی گرفته شده است. پیش از این قرار بود قیمت بنزین بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.

سردرگمی و تناقض از اظهارنظر نوبخت کاملا پیداست. چراکه اگر به گفته نوبخت، شیخ حسن روحانی موافق افزایش قیمت بنزین نبوده ولی تصمصم کارشناسی چیز دیگری بوده است، چرا در نهایت با بنزین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومانی به دلیل "نظر غیرکارشناسی روحانی" مخالفت شده است؟

فارغ از این موضوع، تلاش سخنگوی دولت و برخی دیگر از اعضای کابینه برای قهرمان سازی از شخص روحانی در ماجراهای اینچنینی قابل تامل است.

جالب است که این رویه در مورد موضوعات حساس موردتوجه مردم پیاده می شود و در شرایطی که بسیاری از مردم منتظر پاسخگویی در مورد چرایی تصمصم ناگهانیدولت و گرانی بنزین هستند، ناگهان نوبخت با یک جمله معروف که "روحانی مخالف بود" ماجرا را جمع می کند تا نه تنها صورت مسئله را تغییر داده باشد بلکه راهی برای محبوب کردن رییس جمهور 50 درصدی بیابد.

گفتنی است اواخر سال گذشته، روایت دولتی ها از نظر روحانی درباره حذف یارانه بگیرانی که "دستشان به دهانشان می رسد" نیز سرنوشت مشابهی داشت.

بر اساس این روایت، وزرای اقتصاد و رفاه برای حذف یارانه افراد پردرآمد اصرار داشتند ولی شیخ حسن روحانی یک تنه در برابر آنها ایستاده و اجازه "سرک کشیدن" به حساب‌های مردم را نمی‌داد!