۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

دیپلمات ایرانی: به یمن سلاح نفرستاده‌ایم

رئیس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران در مصاحبه با یک خبرگزاری روسی گفت که تهران هرگز سلاحی به یمن نفرستاده است.
کد خبر : ۲۴۳۲۳۸
صراط: یک دیپلمات وزارت خارجه ایران در مصاحبه‌ای هرگونه ارسال سلاح توسط جمهوری اسلامی به یمن را رد کرد.

رئیس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران گفت: «جمهوری اسلامی هرگز سلاح به یمن نفرستاده است. به نظر می‌رسد کشورهایی که ایران را متهم می‌منند خواهان سرپوش گذاشتن روی اشتباهات و شکستهایشان هستند و درصدد سلب مسئولیتهای خودشان و انداختن آن به گردن دیگر کشورهای منطقه می‌باشند».  

محمدعلی بیک در مصاحبه با «اسپوتنیک» با تاکید بر لزوم ایفای نقش مستقل سازمان ملل برای حل بحران یمن تاکید کرد: «ما تاکید داشته‌ایم که دبیرکل سازمان ملل باید نقش خود را به عنوان داور مستقل ایفا کند و نباید تحت فشار این یا آن کشور قرار بگیرد».

دیپلمات وزارت خارجه ایران افزود: «ما تاکید داریم که مذاکره و گفتگو باید بدون مداخله قدرتهای خارجی بین گروه‌های یمنی برگزار شود. ما مطمئنیم که گروه‌های یمنی بدون دخالت خارجی قادر به رسیدن به توافقات هستند».

آقای علی بیک همچنین گفت: «متاسفانه ما شاهد اقدامات برخی کشورها از روی ملاکها و استانداردهای دوگانه هستیم. این کشورها از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می‌کنند و سپس برای متهم کردن کشورهایی که با این گروه‌های تروریستی مخالف هستند، تلاش می‌کنند».

عضو وزارت خارجه ایران همچنین با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا در حمایت از سرکوب‌گریهای آل خلیفه در قبال مردم بحرین و همچنین سوریه گفت: «آمریکایی‌ها از ساکنان بحرین حمایت نمی‌کنند و از حکومتی که مردم را سرکوب می‌کند، حمایت می‌کنند. آمریکاییها برای ساقط کردن نظم و نظام قانونی سوریه، گروه‌های مسلح به این کشور اعزام می‌کنند».
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سوییس یمن