۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

بیمه‌های اجتماعی اجباری می شود؟

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد به دنبال اجباری کردن بیمه اجتماعی در سطح کشور از طریق مجلس است.
کد خبر : ۲۴۳۳۸۹

صراط: پرویز فتاح ظهر امروز در جشن خودکفایی کارآفرینان برتر استان کردستان در سنندج با بیان اینکه گاهی با بیان ضعف‌ها از نعمت امینت غافل می‌شویم، گفت: این امنیت بزرگ‌ترین سرمایه در این استان مرزی است که به برکت خون پاک شهیدانی همچون بروجردی و امثال وی بدست آمده است.

به گفته وی، معمولا کسانی که حکومت ایجاد می‌کند به کاخ و خواسته‌های خود می‌پردازند ولی امام راحل نخستین گامی که برداشت ایجاد کمیته امداد برای رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب بود.

وی با بیان اینکه امام آمد تا محرومان جامعه را به حکومت برساند، گفت: بدون شک چنین امام و نظامی مردم ولایت‌مدار و معتقدی چون مردم کردستان را به دنبال داشت.

وی با تاکید بر اینکه باوری به کمبودها در کردستان ندارم، خاطرنشان کرد: استعدادهای بسیار خوبی در این استان وجود دارد که باید با یک همت بلند از آنها در مسیر توسعه و آبادانی بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه تا خود انسان حرکت نکند برکتی حاصل نمی‌شود، گفت: اینکه کسی از جای دیگری می‌آید و کردستان را آباد کند نمی‌تواند دردی از محرومیت‌های این استان دوا کند.

وی بیان آمار حمایت از مددجویان در کمیته امداد برای هیچ کدام از مدیران و مجموعه این نهاد نمی‌تواند افتخار باشد، گفت: کاهش آمار مددجویان با ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنان افتخار برای مدیران این نهاد است.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی 100 هزار مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور طی سال گذشته، اظهار کرد: اقدامات کمیته امداد در این حوزه را مجلس، دولت و هم جامعه روحانیون کاملا قبول و مورد تایید است.

به گفته وی، حسن کار کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی در حرف و عمل قابل اثبات است و ظرفیت‌های لازم برای رصد این گفته کاملا مهیا است.

وی افزود: معتقدیم ایجاد اشتغال برای 100 هزار مددجو در کل کشور و 4 هزار مددجو در کردستان اقدام خوبی است اما کافی نیست، چرا که ظرفیت و بستر برای کار بیشتر در این حوزه کاملا وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه باید در این حوزه کمیته امداد را حمایت کنند چون راه عزت و صلاح در این است، اظهار کرد: پوشش نیازمندان عزت ایجاد نمی‌کند بلکه خودکفا شدن آنها عزیزشان می‌کند.

وی تکریم جامعه هدف این نهاد را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان به آنها کرامت می‌بخشد و این مهم در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش و جدیت بسیار خوبی در بین جامعه مدیریت استان برای ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی محرومین وجود دارد که باید از این ظرفیت به نفع جامعه هدف امداد استفاده شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولان و روسای بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: بدون شک اگر عزم جدی در این حوزه صورت بگیرد بستر توانمندسازی تعداد بیشتری از مددجویان از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ظرفیت تکمیل کردن زنجیره اشتغال را دارد، گفت: به منظور جلوگیری از سو استفاده دلالان محصولات صنایع دستی به ویژه فرش که توسط مددجویان تولید می‌شود خود امداد خریداری می‌کند.

وی افزود: زنجیره کار و تولید به واسطه این گونه اقدامات در بدنه کمیته امداد تکمیل است.

وی توسعه بیمه‌های تامین اجتماعی را نیازی ضروری دانست و گفت: کمیته امداد به دنبال اجباری کردن بیمه اجتماعی در سطح کشور از طریق مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مددجویان کمیته امداد را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست خانوار و یا آُسیب‌های از این قبیل به مشتریان

این نهاد تبدیل شده‌اند و نیاز توسعه بیمه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، بیش از 70 درصد از وام‌های اشتغال کمیته امداد در حوزه کشاورزی و 30 درصد مابقی نیز در دو حوزه خدمات و صنایع‌دستی و صنعت به عنوان بخش‌های ضروری در کشور است.

وی با بیا اینکه بدنه مدیریت جدیت کمیته امداد کشور بسیج‌وار آمده است، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم همچون جهادی که امنیت امروز را به کردستان عطا کرده در بحث رفع مشکلات نیازمندان و محرومیت‌زدایی گام برداریم.

منبع: فارس