۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

استفاده ابزاری اردوغان از قرآن +عکس

رئیس جمهور ترکیه به استفاده ابزاری و سیاسی از قرآن کریم متهم شد.
کد خبر : ۲۴۳۴۸۳
صراط: قرآن به دست گرفتن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در مراسم افتتاحیه فرودگاه صلاح الدین ایوبی حکاری با انتقادهای گسترده‌ای روبرو شده است.

«صلاح الدین دمیرتاش» رئیس حزب دموکراتیک خلق های ترکیه (اچ دی پی) در مصاحبه با تلویزیون سی ان ان ترک ترکیه، با اشاره به اقدام اردوغان تاکید کرد، این اقدام رئیس جمهور موجب ناراحتی همه شده است.

وی رئیس جمهور این کشور را به استفاده ابزاری از قرآن متهم کرد.

رئیس حزب اچ دی پی با تاکید بر اینکه این حزب به هیچ وجه مخالف اسلام و ادیان نیست ما در بیانیه انتخاباتی بر آزادی اعتقادات تاکید کرده‌ایم.

رئیس حزب اچ دی پی با ابراز اطمینان در این باره که حزب وی با کسب بیش از ده درصد آراء موفق به راهیابی به مجلس ترکیه خواهد شد گفت: اگر نتوانیم بیش از ده درصد آراء را کسب کنیم ، از ریاست اچ دی پی استعفا خواهم کرد.

«محمد نوری ییلماز» رئیس سابق سازمان امور دینی ترکیه نیز ضمن انتقاد از اردوغان به دلیل دست گرفتن ترجمه کردی قرآن کریم اذعان داشت: این درست نیست که از قرآن کریم به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده شود. جای قرآن کریم در میادین شهر نیست.

وی در ادامه ضمن اشاره به انجام تبلیغات انتخاباتی توسط کاندیداهای «حزب عدالت و توسعه» در مساجد، از به تأخیر انداختن اذان در میتینگ‌های انتخاباتی رجب طیب اردوغان و احمد داوود اوغلو نخست‌ وزیر ترکیه، انتقاد کرد و گفت: به تاخیر انداختن اذان و به دست گرفتن قرآن در میادین کار درستی نیست. همچنین انجام تبلیغات انتخاباتی و به راه انداختن بازی‌های سیاسی در مساجد غیر قابل قبول است؛ احزاب سیاسی بهتر است که به جای دین، بیشتر روی کارهای اجرایی خود بحث کنند.

استفاده ابزاری اردوغان از قرآن +عکس
منبع: ابنا
برچسب ها: اردوغان قرآن صراط
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
۳۰
۳
معاویه زمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
۲۸
۳
دنباله رو رفیقش معاویه وعمروعاص است .