۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

کی‌روش: منتظرند تیم ملی 6، 7 گل بخورد

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه جام جهانی برای این تیم از فردا آغاز می‌شود آن هم درحالی که مشکلات مالی و سربازی بازیکنان پابرجاست، گفت: شهامت دارند بگویند اشتباه می‌کنم تا در مسیر درست قرار بگیرم.
کد خبر : ۲۴۳۵۶۹
کی‌روش: منتظرند تیم ملی 6، 7 گل بخورد
صراط: سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه جام جهانی برای این تیم از فردا آغاز می‌شود آن هم درحالی که مشکلات مالی و سربازی بازیکنان پابرجاست، گفت: شهامت دارند بگویند اشتباه می‌کنم تا در مسیر درست قرار بگیرم.

کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال ایران در مورد غیبت چهار بازیکن تیم ملی در تمرین امروز و مشکلاتی که هنوز برای تیم ملی وجود دارد و حل نشده است، اظهار داشت: متأسفانه این واقعیتی است که با آن روبه‌رو هستیم. با وجود قول‌هایی که داده شده است و پس از دو سه ماه هنوز با مشکلات مالی، سربازی و ... روبه‌رو هستیم و ادامه کار دشوار است، چون تعادلی برای ادامه کار نیست. وقتی این صلح وجود ندارد، دشوار است کار را ادامه دهیم.

وظیفه مسئولان است که به وعده‌های خود عمل کنند

وی افزود: خیلی سخت است که بخواهم دوباره مشکلات را تکرار کنم و فکر نمی‌کنم این کار منطقی باشد. اکنون وظیفه مسئولان است که پس از صدها جلساتی که با هم برگزار کردیم و با تمام وجود و دل‌شان قول دادند به وعده‌های خود عمل کنند.

جام جهانی از فردا برای ما آغاز می‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برای ما جام جهانی از فردا آغاز می‌شود و باید تک تک بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم اما شما (اشاره به خبرنگاران) بگویید که باید چگونه به این مسئله دست پیدا کنیم و بازیکنان تجربه پیدا کنند؟ اگر بخواهم به بیان مشکلات ادامه دهم و آنها را تکرار کنم مطمئنم که یک شخصیتی می‌آید و من را پسر بد و یا آدم بد فوتبال معرفی می‌کند!

دفاع از منافع فوتبال ایران برای من اهمیت زیادی دارد

کی‌روش تصریح کرد: برای من مهم نیست و به کارم ادامه می‌دهم اما دفاع از منافع فوتبال ایران برای من اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل به کارم ادامه می‌دهم. ما باید سعی کنیم در مسیری که پیش رو داریم بهترین نتایج را بگیریم و البته باید حمایت‌های لازم هم از ما صورت بگیرد.

الان دیگر زمان قول دادن نیست

وی اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی نیاز به تجربه بین‌المللی دارند و آنها می‌توانند در اردوها تجارب بین‌المللی را به دست بیاورند. در واقع تنها راه پیشرفت همین است. سه ماه قبل طبق جلساتی که با کفاشیان داشتیم قول‌هایی داده شد اما الان دیگر زمان قول دادن نیست و وقت آن است که دستاوردهای خوبی را به دست آوریم.

اگر صحبت‌های من اشتباه است، رسماً اعلام کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: در هر صورت نتیجه‌گیری بسیار راحت است. یکبار برای همیشه باید نتیجه بگیریم که اگر کی‌روش صحبت‌هایش اشتباه است رسماً اعلام کنند و اگر این کار را رسماً انجام دهند پس از آن من به مسیر خود خواهم رفت. امیدوارم شهامت لازم وجود داشته باشد که این اظهارنظر به طور رسمی صورت گیرد.

نمی‌دانم چرا از تیم ملی حمایت نشده است

«این روزها انتقادات زیادی به فدراسیون فوتبال می‌شود که از تیم ملی حمایت زیادی نشده است. به نظرتان چرا این انتقادات مطرح شده است؟»، کی‌روش در پاسخ به این پرسش گفت: به دقت به صحبت‌های شما گوش دادم اما هیچ جوابی برای آن ندارم! تنها از دید فنی، تجهیزات آن و ... مطلع هستم ولی نمی‌دانم چرا این اتفاقاتی که اشاره کردید، می‌افتد.

تجربه را نمی‌توان خرید

وی در مورد حضور بازیکنان جوان در تیم ملی عنوان کرد: جوانانی که در تمرینات حضور دارند بسیار مستعد هستند و من استعداد بالای بازیکنان و تمام عملکرد آنها را به صورت ویدیو مشاهده کردم. آنها پتانسیل خوبی دارند اما بار دیگر می‌گویم تجربه را نمی‌توان خرید یا با قول و وعد و وعید آن را به دست آورد.

با این شرایط حضور ما در مسابقات تنها بخت‌آزمایی است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مطلبی که شخص شما (اشاره به خبرنگاران) و تمام افرادی که ذهن فوتبالی دارند و علاقمند هستم که آن را بدانید این است که وقتی تیم ملی با دو بازی دوستانه به جام ملت‌ها می‌رود در صورتی که تیم ملی فلسطین 9 بازی دوستانه انجام داده است و یا اینکه با بازیکنانی در جام ملت‌های آسیا شرکت کردیم که تجربه بین المللی نداشتند، شرایط بهتر از این نمی‌شود. این شرایط به هیچ عنوان توسعه حرفه‌ای به حساب نمی‌آید و حضور ما تنها بخت‌آزمایی است!

دوستان منتظر روزی هستند که تیم ملی چند گل بخورد و بگویند کی‌روش مربی بدی است

وی افزود: در این شرایط یکی از این روزها بازی که به آن اشاره کردم شروع شده و گلوله آخر شلیک و شما را از پای درمی‌آورد. یک روزی می‌رسد که یک نتیجه کسب می‌شود که تیم ملی شش هفت گل خورده و دوستان شروع می‌کنند که بگویند کی‌روش مربی بدی است. دوستان منتظر آن روز هستند.

من و کفاشیان دیر یا زود از پا درخواهیم آمد

کی روش تأکید کرد: شخص من و علی کفاشیان این توافق را کرده‌ایم که آمادگی ادامه دادن به این بازی را نداریم و دیر یا زود از پای درخواهیم آمد.

وی در خصوص حضور برانکو ایوانکوویچ در تمرین روز گذشته تیم ملی گفت: زمان زیادی است که با برانکو دوست هستم.

منبع: تسنیم