۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
نباید از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده شود

مقیمی: احزاب سیاسی سرمایه‌ نظام‌اند

مقیمی تصریح کرد: دشمنی‌های بدخواهان نظام و مردم را گوشزد کرده و مخاطرات پیش رو و تلاش دولت را در حل آنها تبیین نمایید چراکه مردم ما بسیار صبور و بزرگوارند و اگر سخن صادقانه بشنوند حتما می‌پذیرند و همراه می‌شوند.
کد خبر : ۲۴۳۵۸۵
صراط: معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده کند، گفت: صندوق رای میراثی است که باید آن را حفظ کنیم.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور در نشست فرمانداران که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد با گرامیداشت سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی گفت: امیدواریم با نصب‌العین قرار دادن این نامگذاری و تلاش برای تحقق آن بتوانیم کار را به نحو شایسته‌‌ای انجام دهیم تا نمونه عملی آن در انتخابات پایان سال جاری خودش را نشان دهد.

مقیمی ادامه داد: معاونین سیاسی، فرمانداران و همکاران ما وارث ارزش‌های بنیادی هستیم. میراثی که ریشه در تعالیم ناب دینی و سفارش و سیره حضرت امام و شهدای مظلوم دارد. از این رو تکالیف و مسئولیت‌های ما با شناخت این میراث گرانقدر بهتر درک می‌شود. اسلام و انقلاب امانتی در دست ما است که باید تلاشمان را برای حفظ ان و اراده آن به حضرت ولیعصر انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ستون خیمه نظام مردم هستند تصریح کرد: باید به خواست مطالبات ولی‌نعمتان خود توجه کنیم و بدانیم که در نگاه ما زبان رای زبان گویای ملت است که باید به آن توجه کنیم که این صندوق رای نه تضمینی است و نه آنکه به این شیوه تقلیل می‌یابد بلکه صندوق رای میراثی است که در دل ارزش‌های دینی نهفته است.

مقیمی با بیان اینکه میراث جمهوری اسلامی ایران در یک جناح خلاصه نمی‌شود خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنند تا از این میراث حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه تفکر اعتدال تمامیت‌ها و انحصارطلب نیست خاطرنشان کرد: این امر به معنی پذیرفتن تفاوت‌ها در گفتمان و سلایق است که اگر منطق گفت‌وگو حاکم باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم.

مقیمی با بیان اینکه باید به خواست‌ها و مطالبات ولی نعمتان خود توجه کنیم تصریح کرد: حضرت امام بنیاد نظام را بر توجه به مردم در مدار دیانت دانستند و مهم‌ترین این میراث را در مردم‌سالاری و صیانت از خاک مردم تعریف کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در نظر و سیره حضرت امام صندوق رای زبان گویای ملت است و همگی باید نسبت به آن تمکین نماییم بنابراین صندوق رای در نظام اسلامی ما نه امری تزئینی است و نه همانند نظام‌های رایج دنیا صرفاً به یک شیوه برای حکمرانی تقلیل می‌یابد بلکه صندوق رای و انتخابات در ایران میراثی است که در دل ارزش‌های دینی و اسلامی کشورمان نهفته است.

مقیمی با بیان اینکه اعتدال چه در قالب یک گفتمان و چه در قالب یک راه و روش تلاشی عقلانی در جهت حفظ و صیانت از آن میراث بزرگ انقلاب است، خاطرنشان کرد: میراث انقلاب یعنی جمهوری اسلامی ایران صرفاً در یک جناح یا جمعیت خلاصه نمی شود به ویژه که در آن شرایط جریان‌ها همه میراث‌ را در خود و با خود بدانند و بین خود و دیگران دیواری از نشنیدن استوار کند.

مقیمی ادامه داد: در این شرایط اعتدال به مثابه راهی می‌شود که در جهت بهره‌ جستن از همه آن میراث که از جامعه دریغ شده‌اند و در این راه هرآنچه که عقلانی و منطقی است عطر تعهد و دیانت می‌دهد و مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه اعتدال بازگشت به اصل و اساس انقلاب است خاطرنشان کرد: اعتدال با این تعریف بازگشت به اصل و اساس انقلاب معرفی می‌شود که تمامی فرزندانش را اثباتا با خود همراه می‌کند و با این نگاه تفکر اعتدالی انحصارطلب و تمامیت‌خواه نیست بلکه پذیرنده تکثر و تفاوت‌ها است و در این نشر تفاوت در راهبردها، گفتمان‌ها و سلایق همگی مورد احترام هستند.

مقیمی با اشاره به ضرورت ترویج گفت‌وگو در جامعه تصریح کرد: ضرورت ترویج گفت‌وگو در جامعه که مورد تایید آموزه‌های دنیی است بایستی در ترویج این گفتمان طرف مقابل را مثابه حق دانست و اگر منطق اعتدال بر گفت‌وگو باشد که هست پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی بایستی پرچمداران تعامل گفت‌وگو و عقلانی باشند.

مقیمی با بیان اینکه مسئولان باید مطالبات مردم را بشنوند خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی جایی که حق است آن را می پذیرند و در مواردی که خلاف این تصور را دارند بیان‌کننده مشکلات و مسائل با زبان و ادبیات اغنا و احترام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم مشکلاتی دارند در صدد حل یا انعکاس درست آنها برمی‌آیند و اگر نیاز به توجیه است تبیین‌کننده مشکلات کشور در حوزه‌های مهمی چون وضعیت معیشتی و اقتصادی می‌شوند و با زبان نیکو و با تواضع با آنها سخن می‌گویند.

معاون سیاسی وزیر کشور صداقت و راستگویی را بزرگ‌ترین سرمایه نظام و دولت دانست و خاطرنشان کرد: باید صادقانه با مردم و نخبگان سخن بگویید و شرایط ویژه کشور را تشریح نمایید. تدبیرها و بی‌تدبیری‌ها را برشمارید و بر امید مردم بیفزایید.

مقیمی تصریح کرد: دشمنی‌های بدخواهان نظام و مردم را گوشزد کرده و مخاطرات پیش رو و تلاش دولت را در حل آنها تبیین نمایید چراکه مردم ما بسیار صبور و بزرگوارند و اگر سخن صادقانه بشنوند حتما می‌پذیرند و همراه می‌شوند.

مقیمی اظهار داشت: مدیران دولت اعتدال نیز بایستی تعامل‌گران شایسته‌ای باشند و با گروه‌های سیاسی و احزاب و نهادهای اجتماعی و کانون‌های فرهنگی در تعامل باشند.

مقیمی با بیان اینکه مدیران دولت اعتدال باید با نمایندگان مجلس در تعامل و همکاری باشند، تصریح‌کرد: این تعاملات زیر پا نهادن مواضع نیست و نباید در تعارض با استقلال دولتمردان باشد. مدیران کرنش‌گر منفعل و بی‌توجه به حوزه اختیار قانونی‌اش مورد حمایت و خواست مردم و دولت و مورد حمایت ما نیست.

مقیمی ادامه داد: قدرت و اعتدال را با منطق آمیختن و تعاملات با حفظ اصالت و استقلال مورد نظر دانست و تصریح کرد: احزاب سیاسی دارای مجوز و گروه‌های اجتماعی و سمن‌ها و نخبگان فعال در عرصه سیاسی از سرمایه‌های نظام هستند.

وی ادامه داد: تلاش کنید تا هزینه فعالیت‌های سیاسی قانونی را برای جریان‌های مختلف به حداقل برسانیم چراکه عرصه سیاسی و عمومی در رقابت‌های سالم با نشات می‌شود و آگاهی مردم نیز افزایش می‌یابد. بنابراین تلاش کنید فرهنگ رقابت سالم و اخلاقی و قانونی در جامعه گسترش یابد.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اجتماعات قانونی در کمپ حمایت‌های حداکثری قرار دهید و با اخلال‌گران و بر هم زنندگان نظم عمومی به شدت مقابله نماییم که اگر چنین کردیم می‌توانیم شاهد یک انتخابات کم‌تنش، پرنشاط با حضور حداکثری مردم باشیم.

مقیمی اظهارداشت: تحقق انتخاباتی با حضور حداکثری در کنار صیانت از آرای مردم که در سیره حضرت امام و فرمایشات مقام معظم رهبری به مثابه حق‌الناس است نیز مصداق میراث گرانبهای انقلاب و ارزش‌های حاکم بر آن است ه دراین راستا باید به موارد زیر توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه فرمانداران را به رعایت نکاتی گوشزد و خاطرنشان ساخت: شما باید به رصد و تحلیل فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی داوطلبین از رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بپردازیم.

وی ضرورت ترویج گفت‌وگو در جامعه را که مورد نظر آموزه‌های دینی است با اهمیت خواند و تصریح کرد: بایستی در ترویج این گفتمان طرف مقابل را صاحب حق بدانیم.

مقیمی به مدیریت اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی و عکس‌العمل به هنگام اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا نارضایتی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی وزیر کشور فرمانداران را به انتخاب همکارانی که معنای حق‌الناس را حق‌الناس بودن رای درک می‌کنند راهنمایی و تصریح کرد: باید به انتخاب همکارانی متعهد که مفهوم حق‌الناس بودن رای را درک می‌کنند بپردازیم و به هیچ چیز جز حفظ این حق‌الناس که همانا رای مردم است فکر نکنید.

معاون سیاسی وزارت کشور با توجه به برنامه زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم اظهار داشت: فرمانداران باید به آموزش و یادگیری قانون و آیین‌نامه‌های انتخاباتی و تامین امکانات مورد نیاز به موقع طبق برنامه‌ریزی، فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها، گروه‌ها، احزاب رسمی و شناسنامه‌دار، فراهم کردن شرایط یکسان برای طیف‌های مختلف سیاسی در چارچوب قانون توجه کنند و از جانبداری و دیدارهای غیرضروری با داوطلبین مطرح شده در سطح منطقه بپرهیزند.

مقیمی با ذکر این تذکر به تمامی روسای ادارات در جهت حفظ پرهیز از جانب‌داری از داوطلبین خاطرنشان کرد: باید پاسخگوی به هنگامی را به شایعات پیرامون یک رخداد از طریق رسانه‌ها بپردازیم و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم از امکانات دولتی بیت‌المال، امکانات عمومی در اختیار نهادها، ارگان‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بنیادها و تریبون‌ها له یا علیه داوطلبی استفاده شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با بیان اینکه وزارت کشور در جهت حفظ و صیانت از حقوق مردم و حق‌الناس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و هیچ گونه اغماضی را در این زمینه روا نمی‌دارد تصریح کرد: امیدوارم با رعایت قانون وتوجه به اخلاق، صداقت، صراحت و شفافیت انتخاباتی پرشور با حضور همه  حداکثر ملت ایران برگزار کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مقیمی