۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

دزدی عربستان از بسیج مردمی +تصاویر

وزارت کشور عربستان پس از انفجار تروریستی مسجد امام حسین شهر «دمام» عربستان، بیانیه‌ای صادر و در آن ادعایی عجیب مطرح کرد.
کد خبر : ۲۴۳۵۹۶
وزارت کشور عربستان پس از انفجار تروریستی مسجد امام حسین شهر «دمام» عربستان، بیانیه‌ای صادر و در آن ادعایی عجیب مطرح کرد.

یک هفته پس از انفجار تروریستی مسجد «القدیح» در استان «قطیف» عربستان که 21 شهید بر جای گذاشت، روز گذشته انفجاری دیگر در مقابل مسجد «امام حسین (ع)» در منطقه «العنود» شهر «دمام» در شرق عربستان، 4 شهید از شیعیان بر جای گذاشت.

تلفات حادثه دوم به این دلیل کمتر از حادثه هفته قبل است که نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از محل نماز جمعه، پس از شناسایی عامل انتحاری، مانع ورود او به مسجد شدند.

دزدی عربستان از بسیج مردمی دمام +تصاویر
مسجد امام حسین علیه‌السلام در منطقه العنود در الدمام

اما وزارت کشور عربستان ساعتی پس از وقوع حادثه، با انتشار بیانیه‌ای از خنثی‌سازی عملیات انتحاری در دمام خبر داد و گفت که عوامل امنیتی موفق شدند این حمله را ناکام بگذارند.

روزنامه الشرق الاوسط با تیتر «تروریسم الدمام را هدف گرفت.. و نیروی امنیتی کشتار مسجد را خنثی کرد» آن را به نیروهای امنیتی نسبت داد و نوشت: نیروهای امنیتی در عربستان موفق شدند حمله یک فرد انتحاری با کمربند انفجاری را که لباس زنانه پوشیده و جمعی از نمازگزاران را در نماز جمعه محله العنود در دمام، هدف گرفته بود، خنثی کند.

 دزدی عربستان از بسیج مردمی دمام +تصاویر

این ادعای دروغ و سرقت اقدامات حفاظتی بسیج مردمی شهر دمام، در حالی رخ داد که جمعی از روحانیون و مردم قطیف هفته گذشته پس از انفجار انتحاری القدیح خواستار تشکیل کمیته‌های بسیج مردمی برای حفاظت از مردم شرق عربستان شدند.

مردم شرق عربستان معتقدند که دولت در حمایت از آنان به این دلیل که شیعه هستند کوتاهی می‌کند یا حداقل مانع ادبیات تکفیری شیوخ و وهابیون این کشور در رسانه‌ها نمی‌شود.

سه‌شنبه گذشته یکی از نزدیکان یکی از شهدای انفجار مسجد امام علی شهر القدیح در قطیف، خطاب به «محمد بن نایف» ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان که به عیادت مجروحان انفجار قدیح رفت گفت: ما می‌گوییم اگر دولت در ایفای نقش خود کوتاهی می‌کند، در جنایت (قدیح) شریک است. اما ولی‌عهد سعودی با اطمینان به نفس به هموطن خود گفت اگر کسی بخواهد به جای دولت در تامین امنیت نقش ایفا کند، بازخواست خواهد شد (جزئیات بیشتر).

اما طولی نکشید که ناتوانی دولت عربستان در مهار تکفیری‌ها در حمله به شیعیان بار دیگر عیان شد و مسجد امام حسین در «العنود» هدف گرفته شد اما با جانفشانی محافظان مردمی خنثی شد و انفجار خونینی در مسجد رخ نداد و تعجب در اینجاست که چگونه وزارت کشور عربستان خنثی‌سازی این عملیات انتحاری را به خود و نیروهای امنیتی عربستان نسبت می‌دهد.

آنچه مسلم است و صدها عربستانی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی بر آن تأکید کرده‌اند، این است که تا زمانیکه دولت از ادبیات تکفیری حمایت کند اما از آن سو از تامین امنیت دم بزند بی‌فایده است و سودی برای مردم شیعه عربستان که قربانی اول و آخر این ادبیات هستند، ندارد.

تصویر زیر بخشی از کتاب «واقع الرافضة فی بلاد التوحید» (واقعیت رافضی‌ها در سرزمین توحید) متعلق به مبلغ وهابی «ناصر العمری» است که در آن مسجد العنود را مثال می‌زند و به فعالیت شیعیان در این مسجد و شهر دمام اعتراض می‌کند.

دزدی عربستان از بسیج مردمی دمام +تصاویر
منبع: فارس