۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

اهانت‌به پیامبر(ص)مقابل یک‌مسجد+تصاویر

افراطی‌های آمریکا مقابل مسجدی در شهر فینیکس به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و دین مقدس اسلام اهانت کردند.
کد خبر : ۲۴۳۶۰۹
صراط: صدها نفر با در دست داشتن تصاویر و نوشته‌هایی ضد پیامبر اسلام(ص) در نزدیکی یک مسجد آمریکا تجمع ضد اسلامی ترتیب دادند.

براساس این گزارش، حدود ۲۵۰ نفر از ساکنان شهر فینیکس در ایالت آریزونا که تعدادی از آنها مسلح هم بودند، روز جمعه در نزدیکی مسجد مسلمانان در این شهر آمریکا تظاهرات ضداسلامی برگزار کردند.

این تجمع از سوی «جان ریتزایمر» Jon Ritzheimer عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که اکنون به جمع فعالان ضد‌اسلام در این کشور پیوسته ترتیب داده شد.

حاضران این تجمع ضد اسلامی که با عنوان «حمایت از آزادی بیان» برگزار شد در اقدامی موهن تصاویر و نوشته‌هایی مغایر و در ضدیت با اعتقادات مسلمانان و همچنین پیامبر اسلام(ص) در دست داشتند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که گفته می‌شود صدها نفر از ساکنان این شهر که در آن مسلمانان زیادی وجود دارد، برای مقابله با تجمع ضداسلامی، تظاهرات حمایتی از اعتقادات مسلمانان و اسلام برگزار کردند.

حامیان اعتقادات مسلمانان، با برپایی تظاهرات شعارها و نوشته‌هایی با مضمون «صلح و عشق» و «نه به نفرت» در دست داشتند.

برگزاری همزمان تظاهرات ضد اسلامی و مدافع اعتقادات مسلمانان در فونیکس در حالی برگزار شد که نیروهای پلیس آمریکا برای جلوگیری از درگیری‌های احتمالی بین دو طرف در این تجمع حضور داشتند.

جان ریتزایمر که از شرکت‌ کنندگان خواسته بود با سلاح در این تجمع حاضر شوند، اعلام کرد که در این برنامه به برندگان مسابقه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) جوایزی داده شد.

مرکز تحقیقاتی اسلام هراسی در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن در بیانیه‌ای که روی وب سایتش منتشر شده این تجمع را الهام گرفته از از چهره‌هایی چون «پاملا گلر» دانسته و اعلام کرده که این تجمع هیچ ارتباطی با آزادی بیان نمی‌تواند داشته باشد و تنها با هدف تنفرپراکنی ترتیب داده شده است.


منبع: ابنا