۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳

۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران +تصاویر

چند سالی است که مجتمع‌های تجاری بسیار عظیمی در نقاط مختلف کشور به ویژه کلان‌شهرها ساخته می‌شود.
کد خبر : ۲۴۳۶۱۶
صراط: چند سالی است که مجتمع‌های تجاری بسیار عظیم و باشکوهی در نقاط مختلف کشور به ویژه کلان‌شهرها ساخته می‌شود. این پروژه‌ها که معمولا مجتمع‌هایی چند‌منظوره‌اند و برای برآورده کردن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشتریان هم برنامه‌ریزی کرده‌اند، نقش مستقیمی در رونق کسب‌و‌کار منطقه و افزایش میزان نشاط اجتماعی داشته‌اند. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم از میان آن‌ها 10 مجتمع پررونق کشور عزیزمان را انتخاب و به طور مختصر معرفی کنیم. 

مرکز خرید ارگ (ارگ سنتر)؛ تهران

مرکز خرید ارگ، مرکزی است 5 طبقه (دو طبقه همکف و سه طبقه دیگر) که به صورت اختصاصی به فعالیت تجاری می‌پردازد. ارگ یکی از جدیدترین مراکز خرید تهران است که در منطقه تجریش واقع شده است. وجود فروشگاه‌های متنوع با متراژهای مختلف و هزار واحد پارکینگ در 5 طبقه، شهر بازی و فودکورت این مرکز خرید را تبدیل به یکی از مراکز خرید مجلل تهران کرده است.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران
مرکز تجاری سام (سام سنتر)؛ تهران
مجتمع تجاری سام سنتر در خیابان فرشته تهران واقع شده و باداشتن زمینی به مساحت هزار و 750 متر مربع، در 9 طبقه،شامل، 26 فروشگاه تجاری در ابعاد 35 تا 200 متری در دو طبقه همکف و اول، 200 پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه و هزار و 200 متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم‌اندازی کوهستانی در بهترین نقطه شهر تهران به مرکز خریدکم‌نظیری مبدل شده است.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مرکز خرید پالادیوم؛ تهران
پالادیوم در منطقه زعفرانیه تهران واقع شده و با برخورداری از زمینی به مساحت ده هزار متر مربع با مساحت زیربنای صد هزار متر مربع، 13 طبقه در ضلع جنوبی، 11 طبقه در ضلع شمالی و 6 طبقه زیر همکف، مجموعه‌‌ای‌ متنوع و کامل از امکانات و خدمات را در دل خود جای داده است. این مرکز خرید دارای 150 واحد تجاری، سوپرمارکتی با مساحت 2500 مترمربع، تعداد 150 واحد اداری و 60 هزار متر مربع مشاعات شامل هزار واحد پارکینگ در 6 طبقه و یک باشگاه ورزشی بی‌نظیر است.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مجتمع تجاری مدرن الهیه؛ تهران
مجتمع تجاری مدرن الهیه، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، در منطقه الهیه تهران واقع شده است. این مجتمع که طراحی فوق‌العاده مجللی دارد، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ 1915 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ، در 11 طبقه ساخته شده است. بخش تجاری مجتمع شامل دو طبقه و دارای 30 واحد است که عمدتا به عرضه پوشاک اختصاص دارد. البته تعداد واحدهای عرضه ساعت و عطر و ادکلن و... نیز قابل توجه است.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران
مجتمع چندمنظوره کورش؛ تهران
مجتمعی بی‌نظیر در پایتخت در اتوبان ستاری که با داشتن بیش از 500 واحد تجاری این روزها تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید تهران شده است. مجتمع تجاری کورش علاوه بر تجاری بودن، عنوان مجتمع فرهنگی را نیز یدک می‌کشد، چرا‌که بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور در این مجتمع تجاری فرهنگی تاسیس شده است. یکی از مدرن‌ترین مراکز تفریحی- سرگرمی کشور نیز در این مجتمع تجاری با عنوان ژوپیتر فعالیت می‌کند. حضور فعال ده‌ها رستوران، فود کورت و البته کافی‌شاپ‌های متعدد در مجتمع تجاری فرهنگی کورش نیز قابل توجه است. 
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مرکز خرید اصفهان سیتی سنتر؛ اصفهان
اصفهان سیتی سنتر بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است. مساحت زیربنایی بخش اداری و تجاری این مرکز 465 هزار متر مربع است و مساحت زیربنایی کل این مجموعه 600 هزار متر مربع است. ساختمان این مجموعه 7 طبقه است و بیش از 750 فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه‌ها، غرفه‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های هواپیمایی به انضمام یک هتل 7 ستاره، 7 سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک محوطه تفریحی اجزای تشکیل دهنده این مرکز هستند. همچنین بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده با مساحت 345 هزار متر مربع در خاورمیانه در این مرکز خرید قرار دارد.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران
 
مجتمع خلیج فارس؛ شیراز
پنجمین مرکز تجاری- تفریحی و توریستی بزرگِ جهان با نام زیبا و غرورآفرین خلیج‌ فارس در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا با مساحت 500 هزار مترمربع زیربنا واقع شده است. مجموعه خلیج فارس شیراز یک پروژه فاخر و عظیم است که دارای بیش از 2500 واحد تجاری، هایپرمارکت، شهربازی، شش سالن‌ سینما، رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد، پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت 5500 خودرو، مرکز معاملات و بورس، سکوى فرود هلیکوپتر، مرکز بازی‌های رایانه‌ای و هتل بین‌المللی پنج ستاره است.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مجتمع آرمان؛ مشهد مقدس
مجتمع تجاری، اقامتی و مسکونی آرمان دارای مساحت عرصه 10535 متر مربع و زیربنایی حدود 90 هزار متر مربع است. پروژه آرمان با داشتن 95 متر از بر خیابان نواب صفوی و فقط حدود 500 متر فاصله با حرم امام رضا (ع) در موقعیتی استثنایی قرار گرفته و می‌تواند پاسخگوی نیاز زائران حرم باشد. پروژه آرمان در 13 طبقه ساخته شده است و دارای 401 واحد تجاری، 291 واحد اقامتی، 119 واحد مسکونی و 431 واحد پارکینگ است. در ساخت این پروژه از جدیدترین تکنولوژی صنعت ساختمان شده است و در طراحی یکی از نمونه منحصربه‌فرد شهر مشهد به حساب می‌آید. وجود تفرجگاه مرکزی با طراحی فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فردش این مجتمع را در نوع خود بی‌نظیر کرده است. از ویژگی‌های اصلی این پروژه می‌توان به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، معماری نوآورانه و خاص، تنوع متراژ در واحدها، طراحی داخلی مدرن و زیبا و دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر مشهد اشاره کرد.
 
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مجتمع لاله پارک؛تبریز
مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک در حوالی میدان شهید فهمیده تبریز قرار دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت 26500 متر مربع و زیربنای 91550 متر مربع در منطقه 5 شهرداری تبریز واقع شده است. این پروژه در قالب مرکز تجاری، تفریحی و هتل 5 ستاره بین‌المللی ساخته شده است و از حیث ابعاد و همچنین کاربری‌های پیش‌بینی شده در آن و به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی به شبکه بزرگراهی، از جمله طرح های بزرگ و ممتاز تجاری – تفریحی شهر تبریز محسوب می‌شود.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران

مرکز خرید سارینا یک؛ کیش
بازار تجاری، اداری سارینا یک در زمینی به مساحت 5292 متر مربع در 10 طبقه شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و 7طبقه اداری بنا شده است. این بازار در اراضی شرقی جزیره زیبای کیش، بلوار خیام، روبه‌روی هتل ارم واقع شده است. نزدیکی و مجاورت این مجتمع به مراکز خرید جزیره (مرکز تجاری کیش و پردیس 1 و 2) و هتل ها (ارم و داریوش) رستوران‌ها و چشم‌انداز رو به دریا از محاسن بزرگ این مجتمع به شمار می‌آید که آن را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌سازد.
۱۰ مرکز خرید مجلل در ایران