۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

اظهارات آیت‌الله اراکی در تجمع طلاب قم

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم اما این مذاکرات باید در چارچوب‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند.
کد خبر : ۲۴۳۶۳۶

صراط: آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در تجمع عظیم حمایت از مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای که در مدرسه فیضیه برگزار شد اظهار کرد: پیام ما از روز نخست، اقامه دین خدا و احکام الهی بوده است؛ معتقدیم در سایه برپایی حکم خدا و اطاعت از اوست که می‌توان به عزت دست یافت.

وی افزود: عزت در سایه رکوع به ظالم محقق نخواهد شد بلکه در سایه پایبندی به احکام خدا به دست می‌آید؛ سعادت، پیروزی و سرافرازی ملت ما به پایبندی به موازین و معیارها و ارزش‌های بلند اسلام و انقلاب است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پایبندی دولت و ملت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌تواند کشور را به عزت برساند گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت اول در منطقه شناخته شده و به عنوان یک کشور عزیز و مقتدر خودنمایی می‌کند، این امر در گرو ایستادگی‌هایی است که شهدا و پیشروان انقلاب به ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشته‌اند.

وی ادامه داد: صبر، ایستادگی و مقاومت مایه اصلی پیروزی ماست نه وعده‌های دشمنان وگرنه شکست در انتظار امتی است که به وعده‌های دشمنان دل ببندد.

اراکی با اشاره به اینکه این اجتماع عظیم تشکیل شده تا اعلام کند راه پیروزی ملت ایران پایداری و صبر بر ارزش‌هاست گفت: تداوم پیمان با خدا و مقاومت بر سر این وعده می‌تواند ما را به پیروزی و سعادت برساند به همین دلیل می‌توان آن را به پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده دانست که سعی دارند حقوق ملت را استیفا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: روی سخن این اجتماع با دشمنانی است که می‌خواهند ملت ایران را از راهی 36 ساله بازدارند؛ آنها سال‌های متمادی نتوانستند با توطئه‌های سیاسی و نظامی ما را از راهمان دور کنند و اگر امروز بخواهند با فریب چنین کاری انجام دهند، بدانند که چنین آرزویی را به گور خواهند برد.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم اما این مذاکرات باید در چارچوب‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند.

اراکی با بیان اینکه به دشمنان به ویژه آمریکا اعتماد نداریم گفت: ده‌ها سال است که قدرت‌های استکباری را آزموده‌ایم و می‌دانیم آمریکا دولتی پیمان‌شکن است؛ در هر عرصه‌ای که آمریکا عهد و پیمانی بسته، به آن پایبند نبوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: با این سابقه پیمان‌شکنی به صرف قول و وعده آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد بلکه دولت این کشور باید با ابزارهای قانونی و بین‌المللی به جلب اعتماد رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران بپردازد و جلب اعتماد رهبری برای ما شرط اصلی است.

وی تصریح کرد: باید طرحی ارائه شود که تضمین‌های عملی و قابل اعتماد قید شود و طرف مقابل نتواند بر خلاف تعهدات خود عمل کند؛ هرگونه قراردادی که بسته شود، باید معیارهایی برای استحکام آن وجود داشته باشد و در پیمانی که با دشمن می‌بندیم، لازم است به این معیارها توجه کنیم.

اراکی افزود: یک پیمان نباید حقوق طبیعی و مسلم ملت‌ها را زیر پا بگذارد، هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به طرف مقابل در مذاکرات عنوان کرد: اگر زیر سایه تهدید یا تحقیر بخواهید شرطی را تحمیل کنید، آن شرط از نظر ملت ایران فاقد اعتبار خواهد بود ضمن اینکه هر پیمانی هر چقدر مستحکم باشد در صورتی قابل تداوم است که طرفین به آن پایبند باشند و اگر طرف مقابل هر بند از آن را مورد عمل قرار ندارد و نقض پیمان کرد، فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: هر ملت آزاده‌ای تا آنجا به پیمان با دیگری می‌تواند پایبند باشد که طرف مقابل نیز همین روش را ادامه دهد، هر بخشی از عهد و پیمان با ملت ایران از قراردادی که در نتیجه مذاکرات به دست می‌آید توسط دشمنان نقض شود، در واقع همه آن نقض شده است.

اراکی با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موجود(عج) هستیم گفت: امیدواریم در سایه عنایات آن حضرت به توفیق در همه عرصه‌ها دست یابیم.

منبع: فارس