۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

حدادعادل: ایران آمریکا گزیده است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما در سال 58 آمریکا را از در بیرون کردند و اجازه نمی‌دهند دولت این کشور امروز از پنجره مذاکرات هسته‌ای دوباره وارد شود.
کد خبر : ۲۴۳۶۴۵

صراط: غلامعلی حدادعادل عصر امروز در گردهمایی عظیم طلاب در حمایت از مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار کرد: این اجتماع از این نظر دارای اهمیت ویژه‌ است که به دعوت روحانیت معظم و با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در شهری مقدس و در مدرسه فیضیه که پایگاه انقلاب اسلامی بوده برگزار می‌شود.

وی افزود: قم شهر خون و قیام و خاستگاه رهبری نظام و نیز نماد دینی بودن جمهوری اسلامی است، این اجتماع بزرگ و باشکوه، برای اعلام حساسیت روحانیت نسبت به موضوع هسته‌ای تشکیل شده است.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اینجا، روحانیت اعلام می‌کند که در مسئله هسته‌ای مانند همه قضایای مهم انقلاب در صحنه حضور دارد، گفت: سرنوشت این مذاکرات از سوی روحانیت به دقت تعقیب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات به مرحله‌ای حساس یعنی تنظیم توافقنامه‌ای که احتمال نهایی بودن آن می‌رود رسیده و حضور همه ما در اینجا برای اعلام این موضوع است که نسبت به رفتار طرف مقابل نگران هستیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: طرف اصلی این مذاکرات، آمریکاست و ملت ایران به آمریکا اعتماد ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرونده آمریکا نزد ملت ایران بسیار سیاه است، عنوان کرد: بیش از 60 سال از کودتای ننگین 28 مرداد که با هزینه، طراحی و دستور آمریکا و انگلیس در ایران صورت گرفت، می‌گذرد و در تمام مدت 25 سال فاصله میان این کودتا تا انقلاب 57، دولت ایالات متحده از رژیم فاسد شاه در ایران حمایت کرده است.

وی افزود: آمریکا از روز نخست پس از پیروزی انقلاب با آن مقابله و اقدام به فتنه‌انگیزی و توطئه کرده است، در همه فتنه‌های سال‌های نخست بعد از پیروزی نهضت و قبل از جنگ دست آمریکا آشکار است و از همه آنها بدتر، تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران است.

حدادعادل با بیان اینکه مردم ایران هنوز ساقط کردن هواپیمای مسافربری خود توسط آمریکا و دست داشتن این کشور در فتنه 88 را فراموش نکرده‌اند، گفت: همچنین خلف وعده دولت آمریکا در توافق ژنو نیز امری فراموش‌نشدنی است، چراکه آنها وعده‌‌هایی مبنی بر پس دادن پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی داده بودند و به آن عمل نکردند؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر آمریکا در صحنه‌ای فعالیتی علیه ما نداشته در واقع کاری از دستش بر نیامده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با استفاده از امپراطوری صهیونیستی رسانه‌ای خود و با تبلیغات وسیع، ایران را در چند سال اخیر به عنوان خطری بین‌المللی مطرح کرده اما سئوال اینجاست که چه کسی حرف این دولت را باور می‌کند، در حالی که آمریکا بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی که دارای بمب اتمی است، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی دلیل بر حرکت ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای وجود ندارد، گفت: با این حال آمریکا جنگی اقتصادی و سیاسی را پس از ناکامی در جنگ نظامی علیه ایران به پا کرده است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه ملت ایران حق دارد نسبت به نتیجه مذاکرات نگران باشد، تصریح کرد: ما آمریکاگزیده هستیم و باید مراقب باشیم، ملت، دولت و تیم مذاکره‌کننده باید مواظب باشند که از سوی آمریکا بار دیگر گزیده نشوند، چراکه دولت این کشور هیچ‌گاه به تعهدات خود در عرصه بین‌المللی عمل نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکا کشوری عهدشکن است، همین امروز هم می‌توان رفتار جنایت‌آمیز آمریکا را در حمایت از آل سعود در تجاوز به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور مشاهده کرد.

وی با طرح این سئوال که مگر مردم مظلوم یمن چه گناهی کرده‌اند که شایسته این تجاوز باشند، گفت: گناه آنها چیزی جز تلاش برای تحقق استقلال نیست.

حدادعادل افزود: تا پیش از شروع مذاکرات، آمریکا قصد داشت با تحریم و جنگ اقتصادی، ملت ایران را به خیال خودشان در برابر انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند، آنها صریحا می‌گفتند قصدمان از تحریم‌ها، ایجاد شورش‌های خیابانی در ایران است تا مردم از نظام فاصله بگیرند ولی ملت با بصیرت و ولایی ایران، این آرزو را بر دل آنها گذاشت و آنها این امید را به گور می‌برند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هم آمریکا تلاش می‌کند با زیاده‌خواهی، همان مقاصد را از طریق مذاکرات دنبال کند، گفت: دولت ایالات متحده، توقف پیشرفت هسته‌ای ما را نشانه گرفته‌ است، همچنین می‌خواهد از این طریق، راهی دائمی برای نفوذ و دخالت در امور داخلی ایران به ویژه تاسیسات نظامی و امنیتی باز کند.

وی با اشاره به ابزارهای بهانه‌جویی آمریکایی‌ها همچون پروتکل الحاقی عنوان کرد: مگر می‌توان با طرف مقابل که شکی پایان‌ناپذیر دارد مذاکره کرد؟ هر کاری انجام دهیم آمریکا و متحدانشان می‌توانند بگویند به ایران شک دارند ولی ما به آنها می‌گوییم نظرات کثیرالشک اعتبار ندارد.

حداد عادل با بیان اینکه ملت ایران از سال 57 تاکنون بر سر استقلال کشور رسول‌الله پافشاری کرده است گفت: مردم ما در سال 58 آمریکا را از در بیرون کردند و اجازه نمی‌دهند دولت این کشور امروز از پنجره مذاکرات هسته‌ای دوباره وارد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکره نباید راه را برای مداخله بیگانگان در امور داخلی ایران باز کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به هیچ قدرتی با هر عنوانی اجازه مداخله در امور سیاسی و نظامی خود را نمی‌دهد، اینکه هر روز بخواهند به بهانه راستی‌آزمایی از مراکز نظامی ما بازرسی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از دانشمندان هسته‌ای ما بازجویی کنند، قابل قبول و قابل اجازه‌دادن نیست.

وی افزود: روحانیت حوزه علمیه قم و سراسر کشور، پیشاپیش مردم و پشت سر رهبر معظم انقلاب، پیامی برای دولت و تیم مذاکره‌کننده و نیز پیامی به اعضای 1+5 دارند؛ مذاکره‌کنندگان را فرزندان این ملت می‌دانیم و آنها باید بدانند مادامی که خطوط قرمز را رعایت کنند و زیر بار ظلم و زیاده‌خواهی نروند مردم پشتیبان آنها هستند.

حدادعادل به پیام این اجتماع به آمریکا و 1+5 اشاره و اظهار کرد: دولت‌های غربی بدانند ملت ایران حاضر نیست رفاه وعده داده شده را با استقلال خود معامله کند.

منبع: فارس