۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
چرا در انتخابات برگزارنشده تشکیک کردید؟

رییس‌جمهور میلیمتری و صندوق شیشه‌ای/ پاس گل عجیب روحانی به معاندان نظام!

اگر قرار است به همین راحتی جمله "فردا نگویند یک سوم صندوق پر بود" را به زبان بیاوریم، آیا روحانی خود می‌پذیرد که کسی در پیروزی میلیمتری او در انتخابات 92 چنین اظهارنظری کند؟
کد خبر : ۲۴۳۶۷۲
گروه سیاسی صراط - واکنش رسانه های خارجی به اظهارات روز گذشته حسن روحانی نشان می دهد که این رسانه ها اعم از فارسی، انگلیسی یا عرب زبان، نه حملات دوباره او به منتقدان را شنیده اند، نه کنایه هایش به اطرافیان محمود احمدی نژاد و نه حتی اظهاراتش درباره مذاکرات هسته ای؛ برای آنها تنها یک موضوع اهمیت داشت و آن تشکیک حسن روحانی در انتخاباتی است که هنوز برگزار نشده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، شیخ حسن روحانی دیروز در جمع فرمانداران کشورگفت: باید سعی کنیم در انتخابات عدالت به وجود آید و سوءظن ایجاد نشود. اگر قرار است در انتخابات صندوقی در نظر بگیریم این صندوق یک صندوق شفاف باشد که داخل صندوق دیده شود و فردا نگویند یک سوم صندوق پر بود.

او با بیان اینکه در انتخابات همه چیز باید شفاف باشد گفت: حتی اگر می‌شود یک دوربین در زمان شمارش آرا گذاشته شود و همه روند شمارش آرا را مشاهده کنند. شاید برخی چیزها هزینه داشته باشد ولی برای اینکه یک انتخابات شفاف داشته باشیم نیاز است.

به وضوح می توان گفت پس از انتخابات 92 که با پیروزی میلیمتری خود روحانی همراه شده بود، هیچ یک از معاندان نظام فرصتی برای تشکیک در انتخابات کشور به دست نیاورده بودند. اما همین اظهارات رییس جمهور فرصتی را به آنها هدیه داد که هرگز انتظارش را نداشتند.

باید پرسید حسن روحانی که در همین سخنرانی، بازگو کردن بدیهیات را نکوهش می کند، چگونه به دست خود چنین تشکیکی در انتخابات برگزار نشده وارد کرده است؟

اگر قرار است به همین راحتی بگوییم "فردا نگویند یک سوم صندوق پر بود"، آیا روحانی خود می پذیرد که کسی در پیروزی میلیمتری او در انتخابات 92 چنین اظهارنظری کند؟

مگر فتنه 88 با مقدمه سازی درباره سلامت انتخابات و طرح مواردی مانند کمیته صیانت کلید نخورده بود؟ پس چرا باید به دست خود چنین فرصتی را برای معاندان و دشمنان نظام فراهم آوریم؟

واقعیت آن است که مردم تا کنون از انتخاب حسن روحانی، نه توافق هسته ای دیده اند، نه رفع تحریم ها و مشکلات اقتصادی و نه هیچ یک از وعده های بزرگ داده شده را. با این وجود انتخابات مذکور یک دستاورد بسیار ارزشمند داشت و آن بر هم زدن بازی معاندان نظام برای تشکیک در سلامت انتخابات بود. چرا که کاندیدای پیروز تنها 260 هزار رای با کشیده شدن انتخابات به دور دوم فاصله داشت. با این حال اظهارات دیروز روحانی، مجال طرح دوباره این موضوع را به معندان نظام هدیه داد!