۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

به توپ‌بستن وزیر به‌دلیل چرت‌زدن!+عکس

برخی فعالان در اینترنت ویدئویی از اعدام وزیر دفاع سابق کره شمالی به سبب چرت زدن در هنگام رژه نظامی در حضور رهبر کره شمالی، در یوتیوب منتشر کردند.
کد خبر : ۲۴۳۹۰۷
صراط: این احتمال وجود دارد که ویدیو توسط تولید کنندگان حرفه ای کره جنوبی در استودیویی اختصاصی فیلمبرداری شده باشد. همچنین به سبب عدم وضوح تصویر، به سختی می توان تشخیص داد که فرد اعدامی، هیون یونگ چول وزیر دفاع سابق کره شمالی است.

به توپ‌بستن وزیر به‌دلیل چرت‌زدن!+عکس

 رسانه های کره جنوبی اخیرا اطلاعاتی درباره اعدام مسئولان ارشد و نیز عملیات پاکسازی در کره شمالی منتشر کردند؛ از جمله برکناری و اعدام شوهرعمه "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در سال 2013 به سبب اتهام به فساد و ضربه به اقتصاد کشور که شخص شماره دو در هرم رهبری کره شمالی به شمار می آید.

منابع خبری اواخر اردیبهشت ماه به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی کره جنوبی گزارش کردند که وزیر نیروهای مسلح کره شمالی، به اتهام «خیانت»، اعدام شده است.

این گزارش روز ۲۳ اردیبهشت منتشر، اما زمان این «اعدام» در آن ۳۰ آوریل (دو هفته پیش) اعلام شده است.

به گفته سازمان اطلاعاتی کره جنوبی (ان‌آی‌اس)، هیون یونگ چول ، وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی، «با استفاده از سلاح ضدهوایی تیرباران شده است».

هان کی‌بام، معاون سرویس اطلاعاتی کره جنوبی به یک کمیته پارلمانی آن کشور گفته است «صدها مقام رسمی» تماشاگر این اعدام بوده‌اند.

هیون کمتر از یک سال پیش به مقام «وزارت نیروهای مسلح خلق» رسیده بود. به گزارش خبرگزاری یون‌هاپ کره جنوبی و به نقل از مقام «ان‌آی‌اس»، دیده شده است که وزیر دفاع کره شمالی هنگام سخنرانی رهبر کره شمالی خوابش برده و به دستورهای کیم‌ جونگ‌اون، حین انجام یک رویداد نظامی بی‌توجه بوده است.

هیچ مقام یا رسانه رسمی در کره شمالی چنین خبری را تائید نکرد.

این خبر، تازه‌ترین گزارش از از اعدام‌های مقام‌های دولتی و رسمی کره شمالی، از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ‌اون، در آن کشور به شمار می‌رود.

کره جنوبی، ماه پیش گفته بود همسایه شمالی آن کشور «۱۵ مقام عالی‌رتبه» را «طی سال جدید میلادی» اعدام کرده است.

از سال ۲۰۱۱ که رهبر جوان کره شمالی جای پدر خود، کیم جونگ‌ایل، را گرفت، رسانه‌ها گزارش‌هایی از اعدام‌های آن کشور منتشر کرده‌اند که بنا بر تحلیل‌ها، دلیل اصلی آنها جنگ قدرت در پیونگ‌یانگ تلقی شده است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی کیم جونگ‌اون دستور داد شوهرعمه‌اش را، که از مقام‌های بانفوذی در ساختار سیاسی آن کشور بود، اعدام کنند.

در اقدامی که کم سابقه ، تصاویری از بازداشت و محاکمه او توسط رسانه‌های رسمی کره شمالی منتشر شد.

وزیر نیروهای مسلح در کره شمالی، بیش از هر چیز مسئول امور ترابری و روابط بین‌المللی است. سیاست‌های کلان به طور عمومی در کمیسیون دفاع ملی و کمیسیون مرکزی نظامی حزب کارگران کره شمالی، ارگان‌هایی قدرتمند در ساختار قدرت در پیونگ‌یانگ، گرفته می‌شوند.
منبع: العالم