۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵

آخرین جزئیات حادثه سقوط اتوبوس

سقوط اتوبوس در دره ای در محور چالوس - کندوان منجر به کشته و زخمی شدن ۴۰ نفر شد که مطابق اظهارنظر مسئولان حادثه دیدگان عراقی بوده اند.
کد خبر : ۲۴۴۰۶۷
صراط: عصر امروز چهارشنبه در جریان سقوط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دره در محور چالوس به کندوان مطابق آمار ارائه شده ۴۰ نفر کشته و زخمی شدند.

علی اصغر احمدی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مازندران در دقایق اولیه حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مسافران اتوبوس حادثه دیده در جاده کندوان از کشور عراق هستند.

یک طرفه شدن جاده چالوس مانع امداد رسانی سریع

وی افزود: این اتوبوس پس از برخورد با کوه به عمق دره صد متری در کندوان بر روی سقف سقوط کرد و نیروهای امدادی البرز و هلال احمر نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر برای امدادرسانی اعزام شده اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مازندران یکطرفه شدن جاده کندوان را از جمله مشکلات برای اعزام نیروهای امدادی بیان کرده بود.

دقایقی بعد فرهاد مصدری رئیس مرکز فوریتهای پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس در محور کندوان گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس برای انتقال مجروحان این حادثه اعزام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به منطقه اعزام شد.

مصدری ترافیک سنگین جاده کندوان را از جمله مشکلات برای امدادرسانی دانسته و از مسئولان پلیس راه خواسته بود که در صورت امکان نسبت به بستن مسیر برای سرعت بخشی به عملیات امدادرسانی اقدام کنند.

آمار تلفات و مجروحان به ۴۰ نفر رسید

احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم بالای ترافیک در محور کرج - چالوس و یکطرفه بودن این محور، گفته بود: با توجه به اینکه استان البرز معین استان مازندارن است ۶ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

نصیری از اعزام شش تیم امدادی به محل حادثه خبر داد و گفت: ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه سِت نجات، دو دستگاه خودروی نجات و تیم های کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران نیز در گفتگو با مهر گفت: بر اساس آخرین اطلاعات شمار جان باختگان و مجروجان سانحه سقوط اتوبوس به محور کندوان به ۴۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه ۲۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر دیگر مجروح شده اند، اظهار داشت: تلاش برای امدادرسانی به مصدومان حادثه ادامه دارد و نیروهای امدادی و اورژانس در حال فعالیت هستند.

انتقال مجروحان به بیمارستانهای چالوس

این سخنان فرمانده انتظامی مازندران در حالیست که احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز به مهر گفته است که بر اثر سقوط اتوبوس به دره در محور چالوس - کندوان ۲۴ نفر کشته و ۱۶ نفر مصدوم شده اند.

مطابق اظهار نظر مسئولان مازندرانی مجروحان این حادثه به بیمارستانهای رازی و طالقانی چالوس منتقل شدند.

این در حالیست که آرش رحمتی معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی البرز با اشاره به حال وخیم مصدومان حادثه محور کرج - چالوس، گفته است که احتمال افزایش آمار کشته شدگان این حادثه وجود دارد.

بنابراین گزارش یکدستگاه اتوبوس حامل مسافران کشور عراق عصر امروز چهارشنبه در محدوده هریجان جاده کندوان پس از برخورد به کوه به عمق دره ۱۰۰ متری سقوط کرد که احتمالا مسافران این دستگاه اتوبوس از زوار حرم مطهر امام رضا بودند که به قصد سفر به مشهد مقدس در مازندران دچار حادثه شده اند.

این اتوبوس در آستانه چهلمین روز از سقوط اتوبوس قبلی در محورهای ارتباطی مازندران دچار سانحه شد. اتوبوس دیگری چهل روز قبل در محور سوادکوه سقوط کرده بود که این حادثه نیز ۱۲ کشته و ۲۸ مجروح به همراه داشت.

منبع: مهر
برچسب ها: اتوبوس چالوس صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز