۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

پاکسازی ریف راس‌العین از داعش

در ادامه مبارزه کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه با گروه تروریستی تکفیری «داعش»، مبارزان کُرد ضمن آزاد کردن مناطق جدید در ریف حسکه، این گروه تروریستی تکفیری را از منطقه ریف راس العین نیز طرد کردند.
کد خبر : ۲۴۴۰۷۴
صراط: سرانجام کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، به 3 سال اشغال روستاها و شهرک‌های ریف غربی راس العین توسط گروه‌های مسلح تروریستی ارتش آزاد، جبهه النصره و داعش پایان دهند و داعش را وادار به خروج از این مناطق کنند.

در این اواخر گزارش‌های مطبوعاتی منتشر شده است که به بیرون راندن و طرد ساکنان این شهرک‌ها و روستاها، به ویژه مناطق عرب نشین اشاره می‌کند و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه را به این اقدام متهم می‌کنند.

در حالی‌که تمام مسئولان کمیته‌های مردمی این منطقه که با آنها گفت‌وگو شد، به شدت این اتهامات را رد و تاکید کردند که سیطره داعش بر این مناطق و بیم از انتقامجویی این گروه تکفیری، آنها را به ترک خانه‌هایشان واداشت.

اما با آزادسازی این روستاها و شهرک‌های استراتژیک، این مناطق سنگ بنا و نقطه شروع عملیات آزادسازی شهر «تل ابیض» در ریف رقه شده که در اشغال داعش است.

از ریف جنوبی و جنوب شرقی شهر حسکه نیز گزارش شده که ارتش سوریه و مبازان کُرد حسکه حمله نیمه شب گذشته داعش به این شهر را که ابتدا با چند دستگاه خودرو بمبگذاری شده آغاز شده بود، را دفع کردند.

البته در ابتدا داعش موفق شد، به سمت شهرک الداوودیه و زندان آن پیشروی کنند و با منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده اطراف زندان، چند نگهبان را کشته و رخمی کنند، اما نیروهای مدافع زندان با همکاری کمیته‌های مردمی کُردها و ارتش سوریه، داعش را از اطراف زندان وادار به عقب نشینی کردند.

منابع آگاه میدانی تاکید کردند که در جریان درگیری‌های رخ داده بیش از 34 داعشی کشته شدند.

منبع: فارس