۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

توتال آماده بازگشت به ایران شد

همزمان با آغاز مذاکرات نفتی ایران و لوک اویل روسیه در وین، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفت و گاز جهان بار دیگر نسبت به بازگشت دوباره به ایران در صورت لغو تحریم‌ها، اعلام آمادگی کردند.
کد خبر : ۲۴۴۱۱۲
صراط: همزمان با سفر بیژن زنگنه وزیر نفت به وین برای حضور در یکصد و شصت و هفتمین نشست اوپک، دور جدید مذاکرات نفتی ایران با شرکت لوک اویل روسیه در حاشیه اجلاس اوپک برگزار می شود.

«واگیت آل اکبروف» مدیرعامل شرکت روسی لوک اویل با تایید مذاکرات خود با وزیر نفت ایران در حاشیه نشست اوپک در وین، گفت: بر این اساس مذاکرات نفتی با وزیر نفت ایران در این دور از گفتگوها انجام خواهد شد.

همزمان با آغاز مذاکرات نفتی ایران و روسیه در وین، چند کیلومتر دور یعنی در پاریس، مدیر عامل شرکت توتال فرانسه هم بریا بازگشت به صنایع نفت و گاز ایران در صورت لغو کامل تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده است.

از این رو در حالی قرار است دور جدید مذاکرات نفت و گاز ایران با ۱۰۰ شرکت، گروه و مدیر فرانسوی در حاشیه برگزاری بیست و ششمین کنفرانس جهانی صنعت گاز برگزار شود که «پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در این کنفرانس جهانی اعلام کرد: در صورت لغو تحریم‌ها علیه ایران، توتال به صنعت نفت ایران باز می‌گردد.

این مقام فرانسوی با تاکید بر اینکه یک فعالیت دیرینه و تاریخی در ایران داریم و پروژه های مشترکی با این کشور توسعه داده ایم، اظهار داشت: توتال روابط دیرینه با ایران دارد و می دانم که توتال پذیرفته می شود، اما نخست باید دید که از نظر سیاسی چه اتفاقی می افتد.

در همین حال، حمید رضا عراقی معاون وزیر نفت روز گذشته از مذاکره با ۱۰۰ شرکت و گروه گازی در حاشیه برگزاری کنفرانس جهانی گاز در پاریس خبر داده و تاکید کرده بود: محور این مذاکرات در حوزه سرمایه گذاری پالایش، انتقال، توزیع و تجارت گاز است.


منبع: مهر
برچسب ها: توتال نفت اوپک صراط