۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب؛

لاریجانی: دولت کاسب خوبی نیست

رئیس قوه مقننه گفت: غوغای غربی‌ها در موضوع هسته‌ای برای دور کردن ایران از رشد علمی است.
کد خبر : ۲۴۴۱۴۴

صراط: علی لاریجانی امشب در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان و عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب و در حضور جمعی از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیران کل و شخصیت‌های کشوری و استانی در مصلای اعظم این شهرستان با بیان اینکه توسعه کشور در زمینه‌های مختلف نباید مانع فراموشی در زمینه توسعه فکر دینی باشد، اظهار داشت: خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی دارای نمایندگان فعال و برجسته‌ای است که همه تلاش‌شان برای خدمت به مردم این استان است که دارای مردمان ارزشمندی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت برخی فرق و گروه‌ها در منطقه برای ضربه زدن به اسلام، افزود: در این شرایط باید غبارها کنار رفته و حقیقت اسلام شناخته شود و حرکتی که امام راحل(ره) دنبال می‌کردند، احیای تفکر اسلام در منطقه بود.
لاریجانی با بیان اینکه یکی از وظایف امام عصر(عج) ایجاد دولت برای رشد انسان‌هاست، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم کردن زمینه‌های رشد علمی، رشد اخلاقی و رشد معنوی در جامعه، اضافه کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و در خصوص تحقق این مطالبات رهبری گام بردارند.
وی تبیین کرد: در سایه همین تأکیدات است که جمهوری اسلامی ایران رشد علمی پیدا کرده است.

* غوغای غربی‌ها در موضوع هسته‌ای برای دور کردن ایران از رشد علمی است

رئیس قوه مقننه ادامه داد: متأسفانه ایران قبل از انقلاب ایران دچار عقب‌ماندگی علمی بود، حتی ما در آن دوران از نظر پزشکی بسیار ضعیف بودیم و برای درمان مردم، پزشکان را از مصر و بنگلادش می‌آوردیم، اما امروز متخصصان بسیاری در کشور تربیت شده‌اند.

لاریجانی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و سیاسی غرب علیه جمهوری اسلامی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، عنوان کرد: این غوغای غربی‌ها برای آن است که ایران را از رشد علمی دور کنند، از طرفی دیگر یکی از نکات مهم ظهور حضرت مهدی(عج) مسئله امنیت است، چراکه براساس روایات وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کند امنیت در جامعه ایجاد می‌شود.

وی عنوان داشت: اگر بخواهیم حقیقت جمهوری اسلامی را بفهمیم، باید در زمینه رشد علمی گام برداریم و حرکت کنیم و این یکی از ویژگی‌های مهدویت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت کلید استواری یک ملت است، وجود امنیت را یکی دیگر از ویژگی‌های مهدویت برشمرد و تصریح کرد: چیزی که امروز در منطقه گرفتار آن هستیم، یک گروه تروریستی به وجود آورده‌اند و همه هدف‌های آنها ضربه زدن به مسلمانان است و کشوری که امنیت در آن نباشد، امکان توسعه در آن وجود ندارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه جریان‌های تروریستی - تکفیری در منطقه مانند یک لبه قیچی مانند صهیونیست‌ها به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند، متذکر شد: در شرایط کنونی کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و لیبی دچار مشکلات امنیتی بوده و دارای منابع انرژی و درآمدهای بسیاری هستند، اما به علت نبود امنیت نمی‌توانند این منابع را در آبادانی کشور خود صرف کنند، این در حالی است که خوشبختانه جمهوری اسلامی به علت داشتن امنیت پذیرای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.
وی، ایستادن در مقابل ظالم را یکی از وظایف مسلمانان برشمرد و یادآور شد: جوانانی که در انقلاب تربیت شوند، خصوصیات مکتب مهدوی را دارند و این ارزش بزرگی است.
رئیس قوه مقننه با اشاره به خصوصیات و شرایط انتظار فرج، بیان کرد: اگر ما انتظار فرج را می‌کشیم، باید خصوصیات مهدویت را هم درک کنیم و اهل مجاهدت باشیم و کسی که منتظر واقعی است، باید اهل مجاهدت باشد.
لاریجانی در ادامه سخنان خود داشتن دغدغه عمران و آبادانی را یکی دیگر از خصوصیات مهدویت بیان و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول سال خود در مشهد مقدس فرمودند که اقتصاد ما باید از درون شکوفا و مردمی شود که صدا و سیما باید این بخش از سخنان مقام معظم رهبری را بارها از طریق صدا و سیما پخش کند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تولید عین مجاهدت است، توضیح داد: با کمال تأسف دیوان ما برای عمران و آبادانی ساخته نشده است و امور دیوانی ما فقط مانع‌تراشی می‌کنند و دیوان ما صرفاً برای واردات ساخته شده‌اند، نه صادرات!
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود و بالای کشور، گفت: ظرفیت برای تولید در کشور بسیار است و ما باید پا در رکاب سرمایه‌گذاران عزیز باشیم.

* دولت کاسب خوبی نیست

لاریجانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در زمینه بیکاری داریم، ناشی از رکود تولید در کشور است، چراکه دولت و بانک‌ها باید در خدمت تولید قرار بگیرند و دولت کاسب خوبی نیست و تولید ما نباید دولتی شود.
وی تأکید کرد: دولت فعلی اگر بخواهد خدمتی کند، باید نسبت به کوچک‌سازی دولت اقدام کند و تا زمانی که امور اجرایی کشور تا این حد وسیع باشد، کشور ضرر خواهد کرد؛ از طرف دیگر یکی از اصول سیاست اقتصاد مقاومتی کوچک شدن دولت است، اما متأسفانه دولت مدام در حال چاق شدن و فربه شدن است.
رئیس قوه مقننه گفت: ما در سال گذشته 180 هزار میلیارد تومان پول خرج کردیم که 150 هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری ادارات بود و تنها 30 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بود و این مشکل کشور ماست.
لاریجانی اشاره کرد: اگر عمران و آبادانی در کشور اتفاق بیفتد، یکی از خصوصیات مهدویت به عمل آمده است از این رو تولید در کشور باید به خود مردم سپرده شود.
در ادامه این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان از 12 نخبه شهرستان بناب که در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و قرآنی حائز رتبه کشوری بودند، با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

منبع: فارس