۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
پس از دو تصمیم دولت شاد کن!

مجلس به خواب رفت تا مذاکرات سرنوشت ساز انجام شود!

البته شواهد امر نشان می دهد احتمال تمدید مجدد مذاکرات کم نیست؛ اما بی تردید مذاکرات در روزهای سرنوشت سازی قرار دارد و حتی در صورت تمدید، احتمالا تصمیمات ضمنی دیگری نیز گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۶۳۳۸
گروه سیاسی صراط - مجلس شورای اسلامی روز سوم تیرماه، 6 روز قبل از سررسید ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته ای تعطیل شد و تا روز 21 تیرماه یعنی 12 روز پس از همین زمان، جلسه ای نخواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی صراط، آخرین اقدامات مهم مجلس قبل از تعطیلات تابستانی، تصویب مصوبه رقیق شده ای از الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای و همچنین رای اعتماد مجدد به وزیر آموزش و پرورش بود که هر دو در راستای خواست دولت تدبیر و امید بود به گونه ای که دولت پیش از تعطیلات مجلس، خود را از دو موضوع مهم نظارتی به نوعی رهاشده می بیند هرچند آنها از همین مصوبه کم رمق شده هسته ای هم ناخرسند هستند.

پیش از این در مورد چرایی تعطیلی مجلس هنگام توافق احتمالی مباحثی صورت گرفته بود اما معلوم نیست چه در ذهن نمایندگان می گذشت که در نهایت تغییری در زمان تعطیلات تابستانی ایجاد نشد و آنها ترجیح دادند تا هنگام توافق احتمالی هسته ای، در تعطیلات باشند!

بی شک ساده ترین تصمیم در این خصص، می توانست تعویق تعطیلات تابستانی باشد تا حتی دست کم امکان بیان مواضع مجلس هنگام مذاکرات سرنوشت ساز فراهم باشد؛ در ان بین حتی توجیه همزمانی تعطیلات با ماه مبارک رمضان نیز پذیرفته نیست.

البته شواهد امر نشان می دهد احتمال تمدید مجدد مذاکرات کم نیست؛ اما بی تردید مذاکرات در روزهای سرنوشت سازی قرار دارد و حتی در صورت تمدید، احتمالا تصمیمات ضمنی دیگری نیز گرفته خواهد شد. با این وجود، آیا تعطیلی مجلس در این روزها که یک موضعگیری آن می تونست در تصمیمات سرنوشت ساز موثر باشد، اقدام درستی بود؟!
برچسب ها: صراط توافق مجلس