۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
فرافکنی به جای پاسخ

پاسخ احساساتي يك مسئول در دفتر رييس‌جمهور/ دنبال "افتخار سوال کردن از روحانی" نباشید!

او ناشیانه تلاش کرده تا انتقاد اصلی در مورد "حذف رسانه های منتقد" را به یک سوال ساختگی تغییر دهد، به طوری که خوانندگان ، تصور کنند که سوال منتقدان این بود که "چرا هر 250 نفر خبرنگار حاضر در نشست خبری روحانی سوال جداگانه خود را مطرح نکرده اند؟"!
کد خبر : ۲۴۶۳۶۱
گروه سیاسی صراط - پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی قالی باف در سال 92، که با چرخشی نرم ناگهان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر روحانی شد، در مورد انتقادات مطرح شده از نحوه مدیریت نشست خبری رییس جمهور، توضیحات مضحکی داده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این توضیحات که ده روز پس از نشست روحانی در صفحه شخصی اسماعیلی منتشر شده، عملا هیچ پاسخی به انتقادات مطرح شده نداده است بلکه صرفا جمع آوری کلیاتی است از نحوه برگزاری نشست های خبری و رفتارحرفه ای اصحاب رسانه!

انتقاد اصلی در خصوص نشست خبری روحانی این بود که "چرا هیچ رسانه منتقدی اجازه طرح سوال از رییس جمهور را نداشت؟"؛ اسماعیلی ضمن تلاش برای پاک کردن صورت مسئله، ابتدا چند خطی به آموزش نحوه برگزاری نشست های خبری در دنیا پرداخته(!) و الگوهای آمریکا -بخوانید کدخدا!- و فرانسه را پیش کشیده است.

او سپس با لحنی طلبکارانه، با بیان اینکه " نشست های خبری به شیوه ها و سطوح گوناگون در همه جای دنیا برگزار می شود، در بسیاری از آنها نیز خبرنگاران سوال نمی کنند، بلکه حضور دارند و خبر را دست اول به رسانه خود منعکس می کنند"، تلویحا حضور در نشست خبری روحانی را افتخاری برای خبرنگارن دانسته و از آنها خواست است به همین افتخار بسنده کنند و دنبال طرح سوال از رییس جمهور نباشند.

این مسئول در ادامه به طرز ناشیانه ای تلاش کرده است تا انتقاد اصلی در مورد "حذف رسانه های منتقد" را به یک سوال ساختگی تغییر دهد، به طوری که خوانندگان توضیحات او، چنین تصور کنند که رسانه ها ادعا کرده اند "چرا هر 250 نفر خبرنگار حاضر در نشست خبری روحانی سوال جداگانه خود را مطرح نکرده اند؟"!

اسماعیلی که به تازگی دوران "قهر" خود در نهاد ریاست جمهوری را به دلایل نامعلوم به پایان رسانده، از خبرنگاران این انتقاد را هم مطرح کرده که "به جای سوال، تحلیلشان را می گویند. حتی شعر و خطابه می‌خوانند و گاهی وعظ می کنند!" سپس خود توانایی شعر و شاعری اش را به رخ کشیده (!) و آرزو کرده است که "کاش خبرنگار و رسانه ای از منظر حرفه ای به نقدِ کارشناسانه ی نشست، می نشست. که ننشست!"

با این وجود در هیچ کجای نوشته عریض و طویل مسئولی که محمدرضا صادق حضور او در مجموعه نهاد ریاست جمهوری را "تحمیلی" خوانده بود، در مورد ابهامات جدی توضیح داده نشده است؛

بر فرض که فرصت طرح سوال برای هیچ رسانه منتقدی وجود نداشته و بر فرض که مطابق ادعای اسماعیلی، آنها به دنبال توزیع عدالت بوده اند؛ سوال جدی دیگر این است که چطور می توان پذیرفت که از میان 12 رسانه سوال کننده، 3 رسانه، نه حامی دولت یا اصلاح طلب، بلکه اساسا رسانه های دولتی و زیرمجموعه دولت باشند؟!

مضحک تر اینکه، از این سه رسانه – ایرنا، ایران و برنا – دو رسانه، یعنی ایران و ایرنا، دقیقا به یک مجموعه رسانه ای تعلق دارند! با این تفاوت که یکی ارگان رسمی دولت در میان رسانه های مجازی است و دیگری ارگان رسمی مکتوب دولت!

به طور کلی، اسماعیلی نه تنها سوال اصلی و واضح را به یک سوال بی منطق و خنده دارتغییر داده، بلکه به نظر می رسد با توضیحات عجیبش، صرفا قصد ارضای خود را داشته نه اقناع مخاطبان و رسانه ها.

گفتنی است تیم رسانه ای رییس جمهور، از آغاز فعالیت دولت یازدهم با اختلافات درونی فراوانی روبرو بوده و گاه کار اعضای این تیم به باندبازی و حتی خودزنی هم کشیده شده است.

جالب ترین پدیده حاضر در این تیم، پرویز اسماعیلی است که از ستاد قالی باف به جمع این افراد اضافه شده بود. او با اختلاف نظر های شدید، ماه ها از نهاد ریاست جمهوری قهر کرده بود و پس از این مدت، به طور ناگهانی دست کم در ظاهر، اختلافات را کنار گذاشت. بنا به ادعای یک روزنامه صلاح طلب، صادق حضور اسماعیلی در تیم رسانه ای روحانی را "تحمیلی" خوانده بود. اختلاف نظر ها تا جایی پیش رفته که در نشست های قبلی روحانی هم برخی از اعضای تیم رسانه ای رییس جمهور عملکرد اسماعیلی را که از آغوش قالی باف به این تیم اضافه شده، غیرقابل قبول دانسته بودند.