۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
فهرست 29نفره قدرت تصمیم‌گیری ندارد؟

چرا مشایی عضو "دولت در سایه" احمدی‌نژاد نیست؟/ فهرست "الک شده" دولت سابق!

آنچه قابل تامل است اینکه در فهرست 29 نفره منتشرشده نامی از اسفندیار رحیم مشایی و افراد محکوم شده دولت احمدی نژاد و یا دارای پرونده و حاشیه دیده نمی شود.
کد خبر : ۲۴۶۷۲۶
گروه سیاسی صراط - روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن محمود احمدی نژاد با صدور احکامی برای 29 نفر، دولت در سایه را رسما تشکیل داده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، بر اساس خبر مذکور، جلسات این افراد روزهای چهارشنبه هر هفته، در محله محمودیه تهران برگزار و طی آن، ضمن رصد مستمر و دقیق فعالیت‌های دولت حسن روحانی، شیوه‌های بازگشت به قدرت با استفاده از شناسایی و بزرگنمایی نقاط ضعف دولت یازدهم بررسی می شود.

با این وجود این خبر با واکنش مجتبی ثمره هاشمی روبرو شد. او هم "دولت در سایه" را تکذیب کرد هم فعالیت انتخاباتی احمدی نژاد برای مجلس را.

خود احمدی نژاد یا دفترش تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند. با این وجود، فارغ از درستی یا نادرستی این موضوع، آنچه قابل تامل است اینکه در فهرست 29 نفره منتشرشده نامی از اسفندیار رحیم مشایی و افراد محکوم شده دولت احمدی نژاد و یا دارای پرونده و حاشیه دیده نمی شود.

البته طبیعی است که محمدرضا رحیمی که دوران زندانش را سپری می کند جایی در این فهرست نداشته باشد اما عدم حضور فردی چون بقایی که دست کم در دو سال پایانی دولت دهم از معتمدترین نیروهای دولت به شمار می رفت و پس از دستگیری اش نیز احمدی نژاد تمام قد پشت او ایستاد، جای تعجب دارد. مگر آنکه بپذیریم این احکام به تازگی و پس از دستگیری بقایی صادر شده اند که محتوای خبر اصلی و اشاره آنه به برگزاری جلسات منظم هفتگی، این موضوع را تصدیق نمی کند.

به جز بقایی، نام سایر نزدیکان احمدی نژاد که دارای محکومیت بوده اند یا پرونده و حاشیه ای همراه آنان بود نیز در فهرست وجود ندارد. به طور مثال، مرتضوی، جوانفکر و ملک زاده هم جایی در این فهرست ندارند. از طرفی، اعضای جبهه یکتا هم عموما غایبان دیگر این فهرست به شمار می روند. در نتیجه نبود این افراد، فهرست اعلام شده، در واقع لیست "الک شده" و از صافی گذشته دولت سابق به شمار می رود نه چیزی بیشتر!

به این ترتیب، چند احتمال در این خصوص قابل حدس است؛ اول اینکه، لیست منتشرشده صحت ندارد که با توجه به آدرس دقیق از زمان و مکان و مختصات این تشکیلات، دور از ذهن است. دوم اینکه، تصمیمات این تشکیلات، تنها جنبه مشورتی دارد در نهایت، تصمیم گیران اصلی خود احمدی نژاد و همان حلقه غایب او در این تشکیلات یعنی مشایی، بقایی، جوانفکر و ... هستند.

شاید موضع گیری دفتر احمدی نژاد در روزهای آینده، بتواند بخشی از ابهامات را برطرف کند.