۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

تمسخر چفیه در برخی مانتوها؟ +عکس

قطعا نمی‌توان طراحی چفیه بر روی مانتوهایی که بی‌حجابی را رواج می‌دهند صرفا نوعی هنر و تنوع در تولید تلقی کرد؛ اما جای تعجب دارد که مسئولان فرهنگی از زمانیکه مانتوهای جلو باز به بازار آمدند همچنان سکوت کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۶۷۳۰
صراط: قطعا نمی‌توان طراحی چفیه بر روی مانتوهایی که بی‌حجابی را رواج می‌دهند صرفا نوعی هنر و تنوع در تولید تلقی کرد؛ اما جای تعجب دارد که مسئولان فرهنگی از زمانیکه مانتوهای جلو باز به بازار آمدند همچنان سکوت کرده‌اند.

طراحان لباس، به خصوص در عرصه پوشاک بانوان نهایت خلاقیت خود را به کار می گیرند تا همچنان در عرصه بازار لباس و مد یکه تازی کنند، افرادی که پای ثابت خرید و بازار هستند، اذعان دارند که طرح فروشگاهها اگر اغراق نکنیم هر دو هفته یکبار یا هر ماه یا چنانچه واقع بین باشم هر فصل تغییر میکند.

مدتی نه چندان دور، تولید کنندگان مانتو زنانه و دخترانه اقدام به طراحی و دوخت مانتو های بدون دکمه و جلو باز کرده اند، چنانچه سری به چند مانتو فروشی بزنیم، نزدیک به نصف و حتی بیشتر مانتو ها بدون دکمه یا جلو باز هستند، با توجه به مد بودن و طراحی جدید، از استقبال نسبتا خوبی هم توسط مشتریان از رده های سنی مختلف برخوردار هستند، بعضی از مانتو ها با یک بند یا به اصطلاح کمربند از دوطرف بسته می شود اما برخی از مانتو ها برای رضای خدا نه، برای رضای خریدار هم که شده حداقل یک بند نازکی برای بستن دو طرف مانتو از جلو ندارند.

اما اخیرا در لابلای طرح این مانتو های جلو باز، طرح جدیدی وارد بازار شده که در طراحی آستین ها و جیب های آن از پارچه چفیه های مشکی و سفید در آن استفاده شده است.

تمسخر چفیه در برخی مانتوها؟ +عکس

تمسخر چفیه در برخی مانتوها؟ +عکس

پس از مشاهده این طرح مانتو ها در بازار سوالی که در اذهان عمومی به وجود می آید اینکه طراح و تولید کننده لباس با چه نیتی از چفیه برای مانتو هایی بدون دکمه و آستین که رنگ و بویی از حجاب ندارند استفاده کرده است؟!

گرچه پارچه چفیه از زمان دفاع مقدس به علت خنکی و جنس آن در جبهه دارای انواع و اقسام کاربردها توسط رزمندگان  بوده و در یک نگاه مادی از هیچ ارزش  و برتری نسبت به پارچه های دیگر برخوردار نیست، اما کمتر کسی پیدا می شود که منکر نمادی نبودن این نوع پارچه در نظام جمهوری اسلامی ایران شود تا جایی که شیعیان رزمندگان کشورهای مقاومت نیز از این پارچه به عنوان نماد مقاومت و همدلی با رزمندگان اسلام و ایران استفاده می کنند.

گرچه کاملا مشخص نیست تولیدکنندگان و پشت پردههای این مانتو با چه اهدافی اقدام به تولید این مانتو ها کرده اند اما با انتشار عکسهای این مانتو ها در رسانه ها و صفحات مجازی و نظرات کاربران درباره این طراحی گویای جسارت به پارچه ای است که سالهای سال به عنوان نمادی از استقامت در کشور به کار گرفته می شود، اما تاسف بار تر از تولید این لباس،  واکنش همان افرادی است که مانتو های جلو باز می پوشند و با دوخته شدن تکه هایی از چفیه به مانتو، طرح را چندش آور و بی ریخت میدانند.

قطعا نمی توان ساده انگارانه طراحی چفیه بر روی مانتوهایی که بی حجابی را رواج می دهند صرفا یک نوعی هنر و تنوع در تولید تلقی کرد، اما جای تعجب دارد که مسولین فرهنگی  از زمانیکه مانتو های جلو باز به باز آمدند تا  حال حاضر که کم کم مانتو تبدیل به وسیله ای برای تمسخر اعتقادات دیگر در کنار حجاب اسلامی می شود، همچنان سکوت کرده اند...به احتمال زیاد بعد از مدتی فشار برخی دلسوزان فرهنگی یکی از همین سخنگو های محترم طی گفتگویی اعلام خواهد کرد به علت تحریم و کمبود پارچه به طراحی  مانتو هایی جلو باز با چفیه های اضافی در کشور اکتفا کرده ایم.

منبع: ائل پرس