۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

حمله حزب چپ یونان به صدراعظم آلمان

حزب چپ یونان انتقاد شدیدی را به سیاست‌های صدر اعظم در قبال یونان وارد کرده و مرکل را شریک جرم وضعیت بحرانی فعلی یونان دانست.
کد خبر : ۲۴۶۸۷۹
صراط: حزب چپ یونان انتقاد شدیدی را به سیاست‌های صدر اعظم در قبال یونان وارد کرده و مرکل را شریک جرم وضعیت بحرانی فعلی یونان دانست.

"کاتیا کیپینگ"، رئیس حزب چپ آلمان امروز دوشنبه در مجله صبح "آ ار دی" آلمان آنگلا مرکل را شریک جرم بحران یونان و شرایط دراماتیک فعلی این کشور دانسته و گفت: اگر یونان از منطقه یورو خارج شود مرکل به عنوان صدر اعظمی در کتاب های تاریخ قدم خواهد گذاشت که تحت حکوت وی روند آغاز پایان منطقه یورو شروع شده است.

صدر اعظم آلمان به دنبال تشدید بحران یونان و مناقشات با این کشور بر سر بدهی ها، روسای فراکسیون ها و احزاب پارلمان را به منظور برگزاری نشستی اضطراری به دفتر صدر اعظم دعوت کرده است.

حزب چپ آلمان می خواهد در این نشست انتقاد سختی را به صدر اعظم آلمان وارد کند. سران این حزب از مرکل انتظار یک بیانیه در این باره و یک بحث علنی در پارلمان کشورشان را دارند.

"گرگور گیزی"، رئیس فراکسیون چپ ها نیز اظهار داشت که اگر مرکل از دلایل ایدئولژیک رویکرد اشتباه سابق خود( در قبال یونان) را در پیش گیرد مرتکب خطای بسیار سختی شده است.

نخست وزیر یونان جمعه شب به صورت غافلگیر کنده ای برگزاری همه پرسی درباره پیشنهادات ریاضتی و اصلاحی وام دهندگان بین المللی را اعلام کرد. وزرای دارایی منطقه یورو این انتقاد را به دولت یونان وارد کردند که به صورت یکجانبه مذاکرات را متوقف کرده است و تصمیم گرفتند کمک های مالی به یونان که مهلت آن در سی ژوئن پایان می یابد را دیگر تمدید نکنند.

یونان بدون تداوم کمک های مالی به این کشور در معرض تهدید ورشکستگی قرار خواهد گرفت.
منبع: تسنیم