۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

خبر وزیر کشور از پیگیری تخلف پدیده

کارگروه پیگیری تخلف پدیده شاندیز و صیانت از حقوق مردم و بیت المال تشکیل شد.
کد خبر : ۲۴۶۸۸۷
صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود از تشکیل کارگروه پیگیری تخلف پدیده شاندیز و صیانت از حقوق مردم و بیت المال خبر داد:

متن این یادداشت به شرح زیر است:

سلام قولا من رب رحیم

جلسه دیگری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط درباره پدیده شاندیز تشکیل شد.

جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری مانند تملک، تغییرکاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت، هویت سهامی خاص از یک‌سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفتن مسائل زیست‌محیطی، حریم رودخانه، ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده‌ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداوسیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی مؤثر صورت نگرفته باشد!!

مردم عزیزمان تنها به خاطر اعتماد، فقدان اطلاعات جامع و عدم امکان بررسی دقیق با خرید سهام در این پروژه مشارکت کرده و نهایتاً نگران سرمایه خود هستند و البته که حق هم دارند.

دولت با همکاری قوه قضائیه تلاش دارد با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت المال را تأمین نماید.

لذا با هماهنگی وزارت کشور کارگروه پیگیری موضوع تشکیل‌شده و با بررسی‌های انجام‌گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسایی‌شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان پروژه و پیگیری دستگاه‌های اجرایی به خصوص قوه قضائیه در مدت‌زمان مشخص تعیین تکلیف و این مشکل حل شود و بی شک آنچه اولویت دارد صیانت از حقوق سهامداران می‌باشد که همه در این باره متفق‌القول هستند.

لذا انتظار است مردم عزیز برای هرگونه مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری دقت لازم و تحقیق مناسب را انجام دهند. زیرا این اولین و آخرین مورد نبوده و نخواهد بود و موارد متعددی در این سال‌های اخیر اتفاق افتاده و شاید هم دوباره تکرار شود.

دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز در نظارت دقیق و اطلاع‌رسانی روشن و شفاف و برخورد قاطع قانونی با این تخلفات باید مراقبت لازم را داشته باشند. امید دارم با استعانت از خداوند متعال و پیگیری جدی، این مشکل هم حل شود و با متخلفان در هر جایگاه و موقعیتی که هستند اعم از قاصر و مقصر برخورد جدی شود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز