۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

توضیح "فهیمه پایتخت" درباره تکیه کلام‌هایش

بازیگر نقش «فهیمه» در سریال پایتخت گفت: یکی از دلایل محبوبیت مجموعه تلویزیونی «پایتخت» این است که شخصیت‌های این سریال برگرفته از جامعه و واقعی هستند.
کد خبر : ۲۴۶۸۹۸
صراط: بازیگر نقش «فهیمه» در سریال پایتخت گفت: یکی از دلایل محبوبیت مجموعه تلویزیونی «پایتخت» این است که شخصیت‌های این سریال برگرفته از جامعه و واقعی هستند.

«نسرین نصرتی» گفت: من سالی یک بار بیشتر کار نمی‌کنم و به نظرم سریال پایتخت برایم کافی است و بیشتر در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم. سریال پایتخت به قدری خوب است که مرا راضی می‌کند و همین یک حضور برایم بس است.

وی درباره بازخوردهایی که تا به حال از سری چهارم این مجموعه گرفته، عنوان داشت: اغلب خانواده و دوستان و مخصوصا بچه‌های تئاتر اولین کسانی هستند که بازخوردها را از ایشان می‌گیرم و خدا را شکر تا به حال نیز بازخوردهای مثبتی از سری چهارم گرفته‌ام. جالب اینجاست با اینکه هر روز با عوامل گروه در حال کار هستیم اما درست بعد از اتمام پخش هرشبه پایتخت همکاران با پیامک و تلفن ابراز علاقه‌شان را نسبت به فلان سکانس را بیان می‌کنند.

نصرتی در این باره توضیح داد: یکی از این سکانس‌ها مربوط به برخورد هلی‌کوپتر به ظرف خاکستر پدربزرگ چوچانگ بود و دیگری هم مربوط به دعوای فهیمه و ارسطو سر مرگ و ازدواج بابا پنجعلی بود. در صحنه مربوط به هلی‌کوپتر خیلی‌ها به من گفتند این که تو گریه می‌کردی و بقیه می خندیدند از جمله موارد سختی است که تو به خوبی از پس آن برآمدی.

وی همچنین راجع به تکه کلام‌هایش در این سریال اظهارداشت: اغلب اوقات که در صحنه بی‌کارم، به بازارهای شیرگاه مازندران می‌روم و در صحبت با اهالی آنجا برخی از تکه کلام‌ها را با پرسش تاریخچه کاربردی آن می‌پرسم و استفاده می‌کنم. هیچ روزی خالی سر کار نمی‌آیم و معادل مازنی اغلب واژه‌ها را پیدا کرده و بعد سر صحنه حاضر می‌شوم. از طرفی آقای تنابنده هم در کنار ما حضور دارد تا در ادای کلمات و واژه‌ها اشتباه نکنیم. اغلب مازندرانی‌ها وقتی با آنها صحبت می‌کنم، باورشان نمی‌شود که من مازنی نیستم و می گویند در ادای لهجه خیلی خوب کارم را انجام داده‌ام که نظر لطفشان است.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده کم از تکه کلام‌ها منجر به فراگیری نمی‌شود، گفت: به نظر من مردم ما خیلی باهوش هستند و حافظه درستی دارند. یادم هست با اینکه در پایتخت 2 از یک تکه کلام آن هم به دفعات کم استفاده کردم، هنوز هم مردم زمانی که من را می‌بینند آن تکه کلام را به من یادآوری می‌کنند.

بازیگر نقش فهمیه در مجموعه پایتخت ادامه داد: همیشه معتقدم هر تکه کلامی را در هر فصلی از سریال نهایتا باید 2 بار گفت و همیشه هم این موضوع را در بازی‌هایم لحاظ کرده‌ام. شاید این خصلت من باشد که کلا آدم با حوصله‌ای نیستم و در لحظه بهتر می‌توانم واژه‌ها را ادا کنم. شاید به این دلیل باشد که فهمیه را زن فانتزی نمی‌دانم و او را یک زن واقعی و رئال می‌بینم. ضمن اینکه یکسری از موقعیت‌های جذاب در متن نوشته می‌شود و برخی هم در لحظه و روی صحنه به وجود می‌آید.

وی درباره تعامل با ریمارامین‌فر در نقش هما به عنوان شخصیت‌های اصلی زن سریال نیز تصریح کرد: به نظرم حضور هما در این خانواده جذابیت بالایی دارد. او فردی تحصیل کرده و هدفمند و پشتیبان خانواده است. در مازندران خیلی دیده‌ام که نسل دوم و سوم اغلب خانواده‌ها دیگر لهجه ندارند و بدون لهجه صحبت می‌کنند. در این میان فهیمه را زن خیلی سنتی می‌بینم که همه زندگی او در علی اباد خلاصه شده است و تفاوت بین عروس و خواهر شوهر در این سریال از جذابیت بالایی برخوردار است.

این بازیگر درباره عدم حضور مهران احمدی در نقش بهبود و همسر فهمیه نیز گفت: همه چیز بستگی به داستان دارد یعنی اگر شرایط طوری فراهم شود که تیم نویسندگان ورود خوبی برای حضور احمدی داشته باشند و همچنین ایشان بتوانند خودشان را به پروژه برسانند، تا پایان تصویربرداری به ما اضافه می‌شود.
منبع: فارس